Even een uurtje...

Onze hobby, 1 van de mooiste die er is. Vissen geeft je vrijheid. Het gevoel dat je even 1 bent met de natuur, op jacht naar het geen dat je nog niet gezien hebt.
Met de hobby vissen kan je veel kanten op. Vanaf de kant, de boot, een bellyboot, wadend, zittend... Noem het maar op. Maar het mooie is ook dat het gewoon heel eventjes kan. Eventjes een uurtje voordat het donker word. Even kijken of er in die sloot waar je vanmiddag langs reed toch echt wel een vis zwemt...

Zo ook vanavond.

Het zou een avondje op de bank worden. Mijn vrouw heeft een nagelsalon en ze zou een klant krijgen. En dat betekend dat ik er moet zijn voor de kleine dreumes. Uiteindelijk werd de nagel afspraak toch afgezegd. Met de klok op kwart voor 9 zie ik buiten dat het nog licht genoeg is om eventjes te gaan.

Even een uurtje eruit. Dus gauw naar beneden, naar de scheur en even die hengel pakken. Snel doe ik de kleine pigshad eraan. Het aasje waar ik de laatste tijd echt wel veel succes mee heb. Te samen met mijn nieuwe hengel werpt het echt heerlijk. De eerste stek die ik normaal aan doe is het park. Maar dat staat aardig dicht gegroeid en dat was afgelopen zaterdag ook niet heel succesvol. De plek die wel succesvol was in de vroege ochtend ligt gelukkig niet ver van het park af.
Dus als de bliksem naar die plek toe. Her en der wat worpen gaf me nog geen hoop. Weinig leven. Toch zag je wel wat witvis springen... Die snoeken moeten er gewoon ergens zijn.

En ja hoor. Een mooie worp tegen de rietkraag, waarbij ik daarna mooi onder een overhangende boom door vis, geeft een mooie aanbeet! Hangen! Gelijk merk ik dat dit een betere vis is, zeker voor deze hengel. De vis geeft een mooie dril. Als ik dan een foto wil maken van de vis druk ik blijkbaar op filmen..


Na deze dril pak ik even het schepnet. Zo in mijn eentje toch wel makkelijk. De vis komt makkelijk het net in en de haak is er vrij snel uit. Nog even snel op de foto en dan mag de vis weer zwemmen!


Verderop in de sloot springt de witvis wild heen en weer. Een paar worpen verder krijg ik een mooie volger van een cm of 60-65. Maar die wilt helaas niet toehappen! Nog een paar worpen verder krijg ik nog een aanbeet maar helaas blijft het bij deze ene vis. Nou ja, helaas. Afgelopen zaterdag de hele dag weg geweest voor 1 vis van 65 cm en deze avond vang ik er 1 van 80 cm in 50 minuten vissen.

Wat kan onze hobby toch frustrerend en mooi tegelijkertijd zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews