Nieuw aasje

Sinds kort heeft het Snoek-Forum een nieuwe viswinkel waarmee we samenwerken. Hotspot Fishing. Een super leuke samenwerking aangezien ik al wat vaker bij die winkel kom en de eigenaar ken.

Afgelopen donderdag was ik even bij de viswinkel en kwam ik een prachtig nieuw kunstwerkje tegen.





De Smiling Pike, van Eric de Lange, een prachtige jerk/swimbait. Na deze gekocht te hebben stond ik wel te popelen om deze te proberen en uit te testen. Je weet immers nog niet echt de precieze actie van het aasje en daar wil je maar al te snel achter komen.

Dus vlak voordat de storm 'Dennis' komt, stap ik rond een uur of 3 met de hengel de deur uit. Op naar het water waar ik afgelopen keer een paar leuke snoekjes heb kunnen foppen.

De eerste paar worpen zijn even wennen. Al snel zit het aasje continu in mijn onderlijn. Ik twijfel even wat ik fout doe. Ik bekijk even goed hoe het op welke beweging van de hengel reageert. Dan krijg ik het een beetje onder de knie en het aasje raakt niet meer verstrengelt in de onderlijn. Ik loop richting een volgende stek waar het na een paar worpen dus al snel raak is. Een mooie aanbeet en de vis geeft een leuk gevecht. Daar waar ik de laatste keer opzoek was naar de grotere vis, maar de kleintjes ving, is het nu gelijk raak met een mooi formaat vis! Ik gok zo een 75-80 cm aan vis!




 Prachtige vis en een heerlijk gevoel om op een nieuw aasje wat te vangen!

Na deze vis krijg ik nog 1 zachte aanbeet, maar daar blijft het helaas bij. Maar toch een mooie vis kunnen vangen!

1 opmerking:

Totaal aantal pageviews