Hengels afstoffen

Het is nogal wat zoiets. Zo sta je regelmatig langs de kant te vissen en zo staat het stof ineens op je hengels!

Er is de afgelopen tijd nogal veel veranderd. Nou ja, veranderd... Er staat een grote verandering te wachten op mij (ons eigenlijk). Ik ga vader worden! Super nieuws natuurlijk, maar dat betekende ook een hoop drukke volle weekenden en weken. Daarnaast voor werk ook een paar keer naar het buitenland geweest voor een langere periode. Al met al bijna geen tijd gehad om te vissen.

En dat ga je wel merken in de drang om te vissen. Dat word steeds erger. 

Maar gelukkig is de druk er weer een beetje vanaf, zeker na vandaag weer.

Na 1 van de laatste keren in oktober is het even stil geweest. Ineens kreeg ik een berichtje van Corné. Of ik mee wilde doen met een streetfishing wedstrijd in Gouda. Super leuk dus zeker doen! Super leuke dag gehad, helaas niet in de prijzen, maar wel 26ste van de 91 geworden. Al met al niet zo slecht!

Het ging op die dag om de 5 grootste baarzen, 3 grootste snoekbaarzen en 2 grootste snoeken.

De dag begon best goed. De tactiek was om eerst te zorgen voor een volle kaart qua baars. Dat verliep erg soepel. Met een 30 baarzen per persoon was die kaart zeker vol. Maar niet met iets bijzonder groots. De meeste baar was zelfs maar rond de 13-14 cm. Maar dat mocht de pret niet drukken. De kaart was vol. Opzoek naar wat snoek!

Daar wisten we er 1 van te vinden die helaas niet bleef hangen! Dit was het dan ook voor de rest van de dag helaas! Als de snoek was blijven hangen had ik zeker in de top 10 gestaan!

Maar goed. Dat was die dag, vandaag liep toch even iets anders.

Na wat schoonmaak klussen in huis, aan het einde van de dag toch nog even een uurtje de tijd. Normaal gesproken is het in deze van het jaar koud. Veel kouder dan nu in ieder geval. En dat merk je aan de vis. Deze zag je al goed jagen af en toe. Dus gauw het park in met wat kunstaas. Even wat kleiner aas dan waar ik normaal mee vis.

En bij de 2e worp was het al raak. Een leuk snoekje van een cm of 50 heeft mijn kleine pigshad te pakken! En de vis vecht voor de lengte best leuk! Eenmaal naast de kant besluit ik de vis lekker in het water te onthaken.


Wel even een fotootje geschoten.

Daarna weer verder gestapt het park in. Er moet meer vis te vinden zijn. Tijdens het lopen naar de volgende stek werp ik soms nog even snel wat stukjes af. Dit keer met resultaat. Een snoekje van een cm of 35-40 heeft de shad ook te pakken! Ik maak even snel een foto, til de vis uit het water om de haak er uit te halen en zet de vis snel weer terug.

De vis is totaal niet goed te zien zo, maar ach, het gaat om het idee. Zo zie je wel dat het met een persoon erbij wel prettiger is wat betreft foto's!

De volgende stekken die ik probeer leveren niks op. Tijdens het loopje naar huis toch nog even langs het iets grotere water. Daar was het na een paar worpen toch weer raak! Dit keer een mooie snoek van 60-65 cm! Lekker dik ook! Deze wil ik wel even op de foto. De vis hangt maar lichtjes aan de haak, dus ik pak de vis snel in de kieuwgreep en til de haak er zo uit. Met dat dat gebeurd spartelt de vis wild en besluit ik de vis maar gewoon los te laten. Dan maar zonder mooie foto weer terug!


Uiteraard wel zo een geweldige foto gemaakt.....

Daarna is het 10 meter verderop weer bijna raak. Een snoek mist het aasje 3 keer in 1 aanvalspoging.. Nog nooit meegemaakt. Maar dan word het toch al donker en is het tijd om te gaan. 

Wel even een heerlijk uurtje, 3 vissen, bijna 4. Je merkt dat de vis echt weer actief is. Iets wat je normaal eind februari - maart mee maakt. Ze zijn er wat eerder bij. Als het zo door gaat zijn de vissen eind februari al aan het paaien. Maar zo ver is het nog niet. Hopelijk heb ik nog een keer de tijd om wat langer dan een uur te gaan. Maar dit was het weer even tot zo ver!

Deze kikker kwam trouwens ook alvast even hallo zeggen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews