Openings weekend!

Jaaaa, het was eindelijk weer zover!! Het seizoen is weer geopend! We mogen dus weer volop achter de roofvis aan. Of de gesloten tijd nog van deze tijd is laat ik weer even in het midden. Maar na de vakantie was er weer enorme visdrang!

Dus sowieso werden deze 2 dagen even ingepland met vissen. Zaterdag even vanaf de kant samen met Dennis en zondag vanaf de boot met Djordy!


Zaterdag:

Ik had met Dennis om 8 uur afgesproken! Alleen om 8 uur was er geen Dennis op de afgesproken plek. Om kwart over 8 ook niet! Nadat mijn belletje opgehangen werd had ik het idee dat de beste jongen zijn slaap hard nodig had! Later bleek dat ook toen hij om half 10 belden om alsnog even snel te komen haha!

Maar tot die tijd heb ik eerst wat plekjes afgeworpen waarbij ik 1 aanbeet op de busterjerk kreeg die helaas niet bleef hangen!

Halverwege kom ik ook Ton, van de vakantie naar Zweden, nog tegen bij 1 van mijn vaste stekken! We hebben hier samen wat staan werpen maar helaas was het niks. Hij ging wat dieper water opzoeken en ik sprak met Dennis een nieuwe plek af!

Wat me opviel was dat er in veel boeren sloten veel karpers bezig waren met de paai! Misschien te druk voor de snoeken dat ze daarom op andere plekken zouden zijn. We proberen na deze plek een stek waar het ondiepe water direct verbonden staat met dieper water. Maar helaas is het wederom op 1 aanbeet na niks. Dennis moet helaas alweer snel naar huis. Ik heb ook nog maar 1 uurtje om te vissen aangezien we nog wat andere afspraken hadden. Waaronder de boot halen en al vast klaar zetten voor de volgende dag!

Maar ik kan nog 1 stek bevissen! En dat is dan toch niet zonder succes! Gelukkig kan ik mijn eerste vis van het seizoen vangen!



Na deze vis is het tijd en kan ik naar huis, de boot halen!

Zondag:

Vandaag wederom om 8 uur afgesproken, dit keer alleen bij de trailer helling! Bootje erin traileren en snel richting de eerste vis stek. Daar komen we dus rond een uur of 9 aan! Daar beginnen we met werpen. De plek waar we vorig jaar veel succes hadden één van de eerste dagen, bleek dit keer niet heel succesvol! Op naar de volgende stek! Daar krijgt Djordy dan wel beet gelukkig! Na een leuke dril mag de vis dan in het net even bij komen en onthaakt worden! Een mooie vis die in de kieuwboog gehaakt zat, maar na de foto is de vis weer snel terug gegaan zonder te meten! We gokte de vis zo rond de 75 cm!


Helaas trekt de wind zo hard aan dat het met enkel een driftzak niet meer bij te houden is! Dus gaan we over op trollen! We krijgen op verschillende plekken best wel wat aanbeten! Maar helaas blijft er veel niet hangen!

Gelukkig, op een stuk die we 6 keer af varen vanwege alle actie, is het wederom voor Djordy raak. Een mooie vis van +- 70 cm!


We beginnen aan de route terug. De wind blijft maar sterker worden, gelukkig hebben we wind mee met de terug reis!


Op de foto slecht te zien, maar de golven waren echt best pittig! Maar de terug reis verloopt prima. Laatste stukje trollen levert ook niks meer op, dus om 3 uur gaan we de boot er maar uit traileren! Een uurtje/ 2 uurtjes eerder dan gepland, maar het is goed geweest! Mooi dagje, leuke actie maar helaas heb ik niks mogen vangen! Volgende keer beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews