Hoge temperaturen

Na een zeer geslaagde vis sessie laatst met Djordy, had hij visvirus weer goed te pakken. Afgelopen vrijdag naar de Hengelsport- en botenbeurs! Zeer geslaagde dag waarbij Djordy mooie nieuwe spullen had gekocht.

Ik ben maar thuis gekomen met 1 mooi Nilsmaster aasje die gespoten is door Derkbait. Een erg mooi aasje met een leuke actie! Ben benieuwd wat ik er allemaal mee ga vangen!

Vandaag kon ik het aasje in ieder geval even testen. Niet heel mee gevist, maar het zag er goed uit!
Maar wat ik al zei, vandaag stond er dus een visdag in de planning met Robert! Het plan was het zelfde als die met Djordy. Doodaas met daarnaast actief kunstaas.

We begonnen op een bekende plek. Robert had de dag ervoor tijdens werk gezien dat er veel vis gevangen werd. Maar helaas. Toen we aankwamen op de stek stonden er al een paar mensen te vissen op baars. Gauw gaan de eerste horsmakrelen te water en gaan we wat werpen met kunstaas. Het regent en miezert af en toe wat en de temperatuur is vrij hoog voor de tijd van het jaar. We zijn bang dat dit nog wel eens invloed kan hebben op de vangsten.

We proberen van alles maar helaas lukt het niet om de snoeken te verleiden op deze stek. Ik vang nog een baars en weet er een hoop te laten volgen maar na anderhalf uur laten we deze stek voor wat het is. Op naar de volgende!

De stek waar ik de laatste keer 108cm ving. Maar helaas, ik kan er niet meer van maken dan dat we het geprobeerd hebben! Maar echt 0 actie. Het kan niet altijd feest zijn. Dan blijft er nog 1 stek over die ik zeker weten wil bevissen. Dat is de stek waar ik die mooie 93er gevangen heb vorige keer.

Daar aangekomen gaan snel de dobbers te water. Er staat veel stroming, wat best gunstig kan zijn! Zo kan je snel veel water afvissen. Maar de dobbers blijven lang boven water. Er word door de brugwachter nog omgeroepen dat we weg moeten en daar niet mogen staan. Wat niet waar is, dus we blijven lekker staan vissen. Ondertussen werp ik wat met het kunstaas. Als ik met het kunstaas wisselen bezig ben zit ik naast de dobber van Robert, die nergens meer te bekennen is. Snel geef ik de hengel aan hem en dan is daar die spanning weer. Het mooiste moment van het doodazen. Hij zoekt contact en slaat aan. In eerste instantie staat de slip veelste los dus slaat hij in het niets. Maar na de slip goed dicht gezet te hebben slaat hij nog een keer goed aan en kan de dril beginnen!

Helaas laat de vis zich redelijk makkelijk meeslepen maar het is wel een mooie dikke vis! In het net gaat de vis dan nog wel even goed los maar gelukkig blijft de vis redelijk rustig tijdens het onthaken.

Even op de foto en meten... 92 cm! Prachtige vis!



Hierna is het weer even stil en zitten we te overleggen om naar de volgende stek te gaan. Ondertussen krijg ik nog een volger op mijn kunstaas. Net als ik het schepnet in geklapt heb staat de dobber van Robert een beetje vreemd op en neer te dansen en verdwijnt ineens. Maar vrij snel komt deze weer boven. Robert zoekt nog contact maar helaas is de vis weg gezwommen. 
Direct daarna zien we een grote rug van een vis ergens anders boven komen. We besluiten dus even te blijven.

Als Robert dan ondertussen met de ERC HellHound aan het smijten is krijgt hij daar een mooie aanbeet op! Een mooie vis van een cm of 70-75 heeft zich in zijn kunstaas vergist! Wederom een mooie vangst!


We blijven na deze vis nog een half uurtje hangen voor we toch nog een keer verplaatsen naar een ander plekje in de omgeving van deze stek. Op het doodaas is het niks meer maar Robert weet wederom een vis te verleiden op de HellHound! Deze vis meet een cm of 50-55 maar zit zo rottig gehaakt dat knippen noodzakelijk is en de vis zo snel mogelijk terug gaat. Dus geen fototje!

Met een eindstand van 3 - 0 is het klaar voor vandaag! Helaas heb ik geen vis kunnen vangen maar misschien ergens nog een dagje de tijd om de laatste van dit jaar te vangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews