Ouderwets

Afgelopen zaterdag weer eens afgesproken met Dennis! Nadat hij voor zichzelf is begonnen met werk spreek ik hem een stuk minder. Maar dan na een tijdje toch tijd gevonden om weer is af te spreken om een paar uur te gaan vissen!

Om 10 uur was ik bij Dennis om op weg te gaan naar een stek die hij laatst ontdekt had en wat actie had gehad!

Daar aangekomen zag het er perfect uit, mooi polder water, inhammen, niet te groot. Enige nadeel, er stond verschrikkelijk veel stroming. Dit had Dennis hier nog niet eerder mee gemaakt. En helaas was het ook echt nadelig want we wisten geen enkele aanbeet uit te lokken. Maar als er in een polder veel stroming staat kan dat maar 1 ding betekenen... Een gemaal dat aan staat!

Google maps werd geraadpleegd en een kwartier later stonden we na het passeren van 2 heken verboden toegang bij het gemaal. Hier moeten ze gewoon zitten. En ja hoor. Na een 10 min vissen is het raak. Een mooie vis duikt op mijn kunstaas, maar ik weet niet de haak te zetten. Maar de vis heeft overduidelijk niet de haken gevoeld, want 2 worpen later gaat hij weer voor m'n kunstaas. Dit keer mist hij het kunstaas! Nog een keer dan?
Voor me gevoel dook de vis meer richting de kant, dus ik werp in en ga iets langzamer binnen halen bij de kant, en Dennis en ik zijn getuigen van een vette aanval. De bek gaat open en duikt er goed op. Maar wat vaak is met een aanval waarbij het kunstaas zich dicht bij de hengeltop bevind, dat het inhaken niet altijd goed gaat. Nu ook niet. De vis lost en laat lange tijd niks van zich zien.
Dennis krijgt nog een misser te verduren en niet veel later is het dan toch raak voor mij. Waarschijnlijk diezelfde vis die al zo vaak gemist heeft, een mooie 72 cm!


Geeft altijd een super gevoel als het idee dat je hebt, ook klopt!
We gaan weer terug, opzoek naar andere stekken want hier is het verder niks meer. We eindigen bij een industrie terrein. Vanaf de weg ziet het eruit als erg mooi water. Ik ben er al vaak lang gereden maar het kwam er nooit van om daar te vissen. Nu wel! En wat viel het tegen. Zeer ondiep, en hoewel er vast wel ergens vis zwemt, zal het niet vol mee zitten. Desondanks vissen we de sloot af en weet Dennis tot onze verbazing tóch een vis te vangen in deze sloot! Een niet heel dikke vis laat zich meeslepen over het water. Eenmaal voor de kant spartelt de vis een keer en Dennis haalt hem op de kant. Op zijn lengte na is het echt geen slechte vis, alleen ziet de vis er gewoon niet al te gezond uit, alhoewel het er achteraf op de foto niet heel slecht uit ziet.
Na de foto mag de vis weer zwemmen!


Aan het einde van deze sloot stoppen we ook met vissen. Lekker gevist, ouderwets gezellig, vis gevangen en er achter komen dat we dit echt te weinig doen. Top dagje! Zeker gauw weer een keer afspreken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews