Herfst

Vistijd! Soms heb je weekenden dat je iedere minuut kan vissen, soms totaal niet. De laatste tijd, misschien wel een een spiegel van het hele jaar, had ik maar weinig tijd. Vandaag toevallig wel. Mijn vrouw had een andere afspraak en zodoende had ik verder niks. Dus na de hond uitgelaten te hebben ging ik richting de schuur om mijn visspullen te pakken!

Die waren snel gepakt en was dus gauw op weg naar de waterkant!

Dit keer zonder auto, dus moest ik richting de wijksloten.

Eerst even het park in. Een paar weken hier voor hebben ze daar gebaggerd. Of nou ja, gesnoeid. Het was ook wel nodig, zoveel waterplanten dat daar groeien. Maar helaas doen ze het veel te snel. Nu zijn er onnodig veel vissen gestorven, door de hele wijk trouwens.

Dus even kijken of er nog wel vis zat die wou bijten. Na heel wat stukjes afgevist te hebben had ik nog geen actie gehad. Tot op een onbewaakt moment ik een aanbeet kreeg die er gelukkig vol voor ging! De snoek schudde zo heftig met z'n kop dat ik even het idee had dat het een grote baars was, maar eenmaal in zicht was het toch echt een snoek.


Een mooie snoek, van een cm of 50.

Dat voelde weer even goed!! Vol goede moed weer verder. Aankomend op een stuk waar ik in het begin ook al had gestaan kreeg ik wederom een mooie aanbeet. Ook op dit moment keek ik net een andere kant op maar zag ik toch in me oog hoek een snoekje vol voor de PigShad gaan!

Nog kleiner dan de eerste, maar desalniettemin wel gewenst!


Ik ga het park uit en ga richting de wijksloten. Loop een heel stuk af, maar zie maar weinig beweging. Her en der kom ik nog een dode snoek tegen, triest om te zien maar het is niet anders.
Inmiddels kom ik ook bij wat groter water in de buurt. Ik probeer ook daar her en der wat te werpen al kom je er lastig bij. Langzaam zie ik wat meer kringen in het water, alleen is dit niet van vis, maar van de druppels regen. Ik ben een redelijk eind van huis als het dan ook nog wat harder gaat regenen. Ik kan nu naar huis, maar nat ben ik toch al dus ik kan net zo goed door blijven vissen.

Na nog langer door vissen kom ik bij een stek waar ik tot nu toe best wel wat actie heb gehad, maar altijd kleine vis. Ik doe er een paar worpen en dan is het ook snel raak! Ik zie vlak na de aanbeet een staart rechtop uit het water staan wat verraad dat dit toch wel een serieus leuke vis is!
De vis gaat er af en toe lekker vandoor maar ik kan de vis uiteindelijk goed scheppen! Even onthaken en op de foto.
Soms is het heerlijk om even alleen op stap te zijn, maar op zulke momenten met zulke vissen is het wel jammer dat er geen mooie foto van is. Deze dikke 70'er is al lekker aan het eten geweest!



Hierna nog een heel stuk doorgelopen en nog 1 misser gehad, maar hier bleef het dan ook bij. Ik zie mijn vrouw voorbij rijden en besluit ook maar richting huis te gaan. Het is mooi geweest! 3 vissen, heb slechtere dagen gehad en ben dik tevreden! Het was weer even genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews