Nazomeren

Wat een weer dit weekend! Temperaturen van meer dan 20 graden, strak blauwe lucht en een zonnetje er bij. Als je je dan bedankt dat het 15 oktober is, dan zijn zulke dagen wel heel bijzonder!

Dus wat doe je dan als het zulk weer is? Juist, naar buiten! We waren 's avonds laat naar bed gegaan, dus ook laat het bed uit. Eerst even lekker een groot rondje met de hond wandelen. Ik kom op dat moment al zoveel vissers tegen dat je er gewoon niet omheen kan. Na het rondje met de hond gaan we ook gewoon even wat kunstaas uitlaten!

Dus om 2 uur rijden ik en mijn vrouw richting de eerste stek. Ik kies een stek die vaker rond deze periode mooie vis op levert. Ik begin met werpen op deze stek en nagenoeg iedere plons in het water van het kunstaas zorgt voor wegspringende witvis. Goed teken. Er zit aasvis, dus kunnen de rovers nooit ver weg zijn! Alleen moet de rover nu wel zin en honger hebben en niet al vol zitten!

Meerdere keren werp ik langs de zelfde plek, er moet gewoon vis zitten, desnoods bijt de snoek uit irritatie!

En inderdaad, de aanhouder wint! Ineens een tik tegen de jerkbait en even is het spannings loos. Ik sla aan maar voel niks, nog een keer en ik voel toch vis bewegen! Hangen!!
De vis komt bij de kant en ik zie dat die boven op z'n kop gehaakt is. 'Snel scheppen!!' zeg ik tegen mij vrouw! Die bedenkt zich geen moment en probeert de vis snel te scheppen. Helaas iets te snel want de vis is nog net te ver weg. De haken raken in de rand van het schepnet verstrikt en buiten het net hangt de vis. Na een paar keer spartelen ben ik bang dat de vis los raakt. Maar gelukkig zit de vis er nog aan! De vis is er rustig en ik zie mijn kans de vis toch met de kieuwgreep uit de sloot te halen. Hoppa! Die is binnen!



Hierna probeer ik de naast gelegen sloot nog even. Aasvis springt er ook alle kanten op maar op een wegschietende snoek na is er niks te halen.
Dan kom ik Dennis nog tegen. Die kwam ook even op deze stek kijken want die was aan het vissen met zijn vriendin! Hij krijgt op het boven gelegen stuk water nog te maken met een snoek van een cm of 40 die volle bak zijn hellhound mist. Sowieso was het een gewaagde aanval aangezien de hellhound een jerkbait is die vrij dik is en 18 cm lang is.

Hierna scheiden onze wegen weer en gaan we allebei een andere kant op. Maar helaas is het op de andere stekken niks. Enkel een fiets van de bodem getrokken die mijn Savage Gear Burbot in een houtgreep had.


Dat was ook alweer een tijdje geleden! De zon zakt langzaam verder naar beneden en dan is het tijd om te gaan stoppen. Prachtig dagje, en heerlijk buiten geweest vandaag! En als bonus nog een leuk visje mogen vangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews