Blank dagen over

Iedereen kent het wel. Die vol geplande weekenden. Geen tijd kunnen vinden om even naar de waterkant te gaan om daar even een uurtje te vissen. Nou, die tijd zit er voor mij aardig aan te komen. Tot halverwege oktober helemaal vol ieder weekend. Gelukkig dat daar tussen nog een weekje vakantie zit... Naar Zweden!! Dus met dat vissen komt het wel goed. Maar tot die tijd (eerste week van oktober) wou ik nog we een paar keer vissen.

Ik heb sinds mijn laatste blog nog wel gevist, maar blanken was toch wel de hoofdmoot... Wat ging het slecht. En dan ook nog is bezig geweest met ALLE (ja.. echt alle) foto's te vervangen op dit blog omdat de site waar de foto's op stonden het nodig vond dit niet meer te delen... Fijn... Maar na al die foto's van vroeger gezien te hebben kriebelde het aan alle kanten om weer te gaan vissen. Maar na al dat geblank was ik er ook wel weer klaar mee eigenlijk.

Dit was het echte laatste vrije weekend dat ik de hele dag de tijd zou hebben. Mijn vrouw kwam met het idee om dus te gaan vissen. Dus samen met mijn vrouw 2 middagen op pad!

Allereerst dus zaterdag.

We rijden naar de eerste stek toe maar wegens werkzaamheden kunnen we daar niet komen. Ik probeer het nog via een omweg maar helaas ook dat lukt niet. Dan maar vissen op dat stukje waar je dan toch bent. Een mooie sloot, verlengde van een stek waar ik wel vaker heb gevist maar nooit wat heb gevangen... En nu ook weer niet. 


Gauw spullen gepakt en naar de volgende stek. Een bekende stek waar het gemaal mooi aan stond. Meestal wel een goed teken. En dit keer ook wel, alleen het bleef bij een misser, tot 3 keer toe. Het snoekje zal ook hooguit een cm of 50 geweest zijn.
Na nog een paar stekken zonder vis was ik er wederom klaar mee. Je gaat aan jezelf twijfelen of je het nog wel allemaal snapt of kan...

Maar dan zondag. Ondanks dat de zin gister wel verdwenen was kriebelde het toch wel weer. 
Dus toch maar weer de hengels gepakt en richting de polder gereden. Na wederom een misser en een volger houd ik weer rekening met een visloze dag!
Maar gelukkig. Bij de volgende stek wissel ik naar een ander kunstaasje. Een grote dubbele blinker van Savage Gear. Bij de 4e of 5e worp is het gelijk raak en mag ik met behulp van mijn vrouw een mooie vis landen! Een mooie 75-80 cm!



Daarna krijgen ik aan deze blinker nog een overmoedige baars die dus wel heel veel honger had.



Dan duurt het weer een tijd voordat er wat actie is. Een mooie worp onder een bruggetje en BAM... Wederom een mooie snoek komt onder de brug vandaan. In zo een klein slootje kan de snoek niet veel kanten op maar geeft toch een leuk gevecht.
Op de kant is ze nog wat wild maar met een mooie 85 cm mag ze toch even op de foto!



Hierna krijg ik nog 1 misser en dan is het klaar! Heerlijk dagje zo en 2 super mooie vissen gevangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews