Geen tijd...

Nou, ik ga nu echt even de tijd nemen om weer even wat te schrijven. De opening van het seizoen was alweer een maand geleden! De openingsdag was een drama. De temperatuur was veelste hoog. Gelukkig wist Dennis er toen nog wel 2 vissen uit te halen. Voor mij was het lange tijd drama met de vangsten. De eerste vis die ik wist te vangen, was 35 cm, en durfde er niet eens een foto van te nemen.

Daarna wist ik wederom 2 keer een vis te vangen, maar groter dan 45 cm werd het niet. Deze aanbeten stonden wel op de camera! Ja, vorig jaar al de actioncam gekregen voor mijn verjaardag maar wil er nu echt wat meer mee gaan doen. Ik heb nu ook een eigen youtube kanaal voor dit blog:
Roofvisvisser op Youtube
En gelijk even abonneren want er gaan nog veel meer filmpjes op komen!

Maar nu even door met de visdag van vandaag...


Ik had vorig jaar de 'traditie' ingezet om ieder jaar op 21 juni (langste dag van het jaar) te gaan vissen, een hele dag! Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat! Helaas was het in de week van 21 juni een flinke hittegolf en was het onverantwoord om te gaan vissen. Deze week zou beter weer zijn om te vissen dus een week later stonden Dennis en ik langs de waterkant om half 6 's ochtends.

Ik houd het verhaal iets korter aangezien het zo een lange dag was zal ik niet te veel op de details in gaan. We beginnen op een mooie polder stek met veel stroming. Een soort van gemaal waar er een open pijp water de polder in spuit. Daaronder staat een flinke stroming maar we weten dat de snoek daar prima kan liggen. Zo ook vandaag.

Allereerst heb ik een stukje ervoor nog een misser. Dennis gooit in de hoek in de stroming en er klapt een mooie snoek op. Helaas mislukt het scheppen. Dennis gooit direct weer in in de andere hoek en heeft wederom direct beet. Dit keer gaat het wel goed en mag Dennis een mooie vis voor de camera houden. 


We duiken even naar een andere stek om even later weer terug te keren bij het gemaal. Hier werp ik in de hoek en heb ook direct beet. Na een leuke dril sta ik te poseren met een snoek van een beetje formaat!


Hierna zijn we bij het lage gedeelte van het gemaal wat verder gelopen naar een versmalling waar het water wederom sneller stroomt. Dennis krijgt in korte tijd te maken met 2 missers. Er is aardig wat planten groei en ik probeer al jaren wat te vangen op topwater aas. Dit is dus het moment voor de kikker. Als eerste mis ik een vis op de kikker maar 2 worpen later is het dan als nog hangen! Een leuk klein snoekje heeft de kikker goed vastgepakt en mag met mij op de foto!


Nummer 2 is dus een feit.

We verplaatsen ons naar een andere polder stek. Hier duurt het lang, heel lang. We werpen heel veel mooie stekken uit maar het blijft stil. Behalve bij 1 van de laatste plekjes die we daar aan doen. Vlak bij een bruggetje staan wat water lelies en daaronder lag deze prachtige snoek te wachten op bij dubbele blinker.

Na deze vangst vissen we een lange tijd zonder actie of wat dan ook. De moed zakt weer een beetje in de schoenen. We gaan wat nieuwe stekken proberen die we onderweg tegenkomen naar een van onze bekendere stekken.
Op 1 van die nieuwe stekken krijgt Dennis tot 4 keer toe een aanbeet op zijn swimbait. Maar de vis wilt niet blijven hangen. Nadat hij het opgeeft probeer ik het ook nog even en krijg ook een aanbeet die wél blijft hangen!


Dan is het even tijd om richting het avond maal te gaan maar ondertussen nog wel wat stekjes te bevissen. Helaas levert het niks op en na het eten vangt Dennis dan op 1 van de laatste stekken nog een leuk snoekje van een cm of 30... Al lijkt hij op bepaalde foto's groter!



Haha, ja dat is dezelfde vis. We gaan na deze monster vangst nog langs 2 andere stekken maar dan is het 8 uur en houden we het voor gezien. Bennen die moe zijn, armen die er klaar mee zijn en 20.000 stappen verder. Eindstand 4 voor mij en 2 voor Dennis.
Inmiddels sta ik dan nu al op 7 vissen maar het word wel een beetje tijd voor wat grotere vissen.
De eerste aanbeet en vangst op de kikker (topwater) is dan nu eindelijk een keer gelukt.

Van al het beeld materiaal ga ik nog een filmpje maken, dus even de youtube pagina in de gaten houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews