Snoekbaars!!

Vorige weekend lekker kunnen vissen! Zondag middag naar Monaco vertrokken voor werk waar het heerlijk voorjaars weertje was! Vrijdagavond terug gekomen, en het weekend zou ook goed weer worden!

Zaterdag was een drukke dag en helaas geen tijd gehad om te vissen. Zondag ochtend eerst even met de hond naar het strand geweest en rond half 3 waren we weer thuis. Spullen pakken en snel de polder in.

Ik had een stek in me hoofd, maar halverwege sla ik toch even af naar een ander stek. Een stek waar ik vaker rond deze periode leuk vis gevangen heb.

Alleen helaas duurt het nu lang voor ik iets van actie heb. Een heel stuk waar ik normaal wel een keer beet gehad zou hebben blijft levenloos. Bijna aan het einde van het watertje staan nog wat rietstengels omhoog. Ik werp er vlak bij als ik plots vast zit, ho het zwemt! Ja hoor, zal je net zien, vals gehaakte karper zeg ik nog tegen mijn vrouw. Maar dan zie ik de kop, toch een snoek? Nee joh! Een snoekbaars?? Eenmaal langs de kant is een bak van een snoekbaars te zien met een busterjerk in z'n bek!


Snel schep ik de vis, en ja op de kant valt de busterjerk er zo uit. Ik zie al gelijk, deze vis is groot! Hij gaat mijn PR van 74 voorbij! Maar na meerdere keren meten blijft het meetlint ook dit keer steken op 74, maar hij is wel veel dikker!! Deze vis mag even goed op de foto! De vis zit helemaal vol met bloedzuigers! Betekend dus dat de vis veel tegen de bodem stil ligt! Ik heb er enkel nog nooit zoveel op een vis gezien!




Na de vis weer terug gezet te hebben is het even genieten in het zonnetje en na praten over de mooie vangst! Hierna weer verder gaan vissen maar helaas niet veel actie meer.

Ook op een andere stek op een enkele misser na geen actie. Wel op veel plekken vissen die weg schieten. Dus het lijkt er op dat de vis toch wel aan het paaien is op de ondiepere wateren.
Maar het is wel genieten zo aan het water!!




1 opmerking:

  1. Veel dorade kopen alleen al om het Spaanse of Griekse vakantie gevoel naar boven te halen maar naast een vakantie gevoel is deze vis een ware traktatie. Een aangename uitgesproken smaak , stevig met veelzijdige bereidingswijzen. Het vlees ia mager en super voor de wat lichtere gerechten en witte wijnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews