Visma 2017

Het was weer zo ver!! De visma 2017. Altijd leuk om even rond te kijken, al valt het wel steeds meer op dat ik niet zo veel meer hoef te kopen omdat je of alles al zowat heb, of al heel veel heb geprobeerd. Er is zoooo veel verschillend kunstaas. Niet normaal. Ook zoveel aas voor zoveel verschillende technieken. Maar op een gegeven moment heb je je techniek die je leuk vind wel gevonden.

Zo heb ik deze beurs enkel mijn pigshad assortiment weer aangevuld. Ook weer een nieuwe shad gekocht, de Bandit Shad. Een grote shad in de vorm van de jerkbait: Big Bandit.

De beurs verder was leuk en weer wat mensen gesproken, altijd gezellig. Ik was dit keer wel alleen, dus moest ook alleen gaan vissen daarna! Geen probleem verder, alleen altijd wat jammer van de foto's. Maar eerst maar is wat vangen.

Ik duik de polder in. Besluit de Bandit Shad er aan te hangen. Al vrij gauw heb ik een volger die voor de kant weg schiet. Het is even wennen hoe de shad bevist moet worden. Zelfs na 2 dagen vissen nu heb ik het nog steeds niet helemaal door. De shad komt snel omhoog, en draait snel op ze kant, moet dus rustig binnen gevist worden.
Ik gooi de shad onder het bruggetje waar ik naast sta. Een voorzichtige tik voel ik toch goed genoeg om aan te slaan en zo mag ik de eerste vis van deze shad en dag landen! Een dikke vis van 77 cm.


Super mooie polder snoek die zich al lekker aan vol eten is!

Deze mooie stek verlaat ik ga onderweg naar een stukje polder welke ik al een paar keer heb bevist maar nog zonder succes. Laatst kwam ik er achter dat er een sluisje aan het einde zat en dacht zal het daar is proberen. Aan de andere kant van de sluis knalt er wederom een snoekje op.

Een leuk snoekje van 58 cm, en kijk de vergelijking met de shad...


Deze snoek had geen moeite met een vis die bijna z'n eigen lengte is!

Op deze plekken blijft het verder stil en ga richting huis om daar in het parkje nog even wat te werpen.
Een plek waar ik al veel vis heb gevangen. Over het algemeen klein, 50-65 cm. Soms een uitschieter naar het einde van de 70... Maar veel groter niet. Ooit heeft Mike er een vis a 102 cm gevangen, maar die is nooit meer gezien.

Terug naar de visdag. Het vaste snoek hoekje levert ook dit keer 2 leuke snoekjes op!



Leuke snoekjes, zo rond de 55-65 cm! Leuk!
Na nog een volgertje die afhaakte is het genoeg voor vandaag. Gauw naar huis, spullen opruimen en misschien zaterdags nog wat tijd over om te vissen.

Eerst op zaterdag even 2 nieuwe pigshads gehaald omdat ik de verkeerde kleur had meegenomen. Ook gelijk wat shadlijm gehaald om te kijken of er nog wat te redden valt. Hierna was er nog genoeg tijd om even een uurtje op pad te gaan. Gelijk mijn vrouw met de hond mee, kan die er een beetje aan wennen want die willen we wat vaker mee nemen.
Helaas kan de hond er maar moeilijk aan wennen. Normaal als we wat in het water gooien, springt hij er gelijk achter, maar nu is dat niet zo handig! Maar uiteindelijk gaat het steeds wat beter en vang ik ook nog de eerste vis! Nog kleiner dan die van gister, hooguit een cm of 50! En dat op een shad van 23 cm!



Even verderop op het grote stuk is het bij de eerste worp gelijk raak. Een leuk snoekje van +- 65 cm hangt aan een enkele haak in het lipje. Snel de kant op en op de foto! De hond Ace komt ook even kijken!!





Leuke afsluiter zo en weer een favoriete shad erbij! Op naar meer vissen! Maar met 6 vissen in 2 dagen heb ik geen klagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews