80+

Laatste tijd komt er maar weinig van vissen terecht. Vandaag ook eindelijk weer is een keer wezen vissen. Eigenlijk meer een samenloop van omstandigheden. Mijn vrouw moest naar de kapper, voor de feestdagen natuurlijk. Maar dat duurt dan gelijk een paar uur, dus de hengel mee en vissen tot ik geappt word of ik haar weer kan ophalen!

Dus rond half 9 sta ik langs de waterkant. De planning is om te kijken rond de grote bruggen of er nog wat vis te bekennen is. Na een half uurtje vissen heb ik gelukkig beet bij de eerste brug. Een mooie aanbeet vlak naast een pilaar, ik houd de vis strak tijdens het begin van de dril om te zorgen dat hij niet om de paal heen gaat zwemmen.
Kort na de aanbeet ligt de vis langs de kant. Even een tikje met het schepnet zorgt ervoor dat de vis nog 1 run neemt en het dan opgeeft. Ik schep de vis de kant op en onthaak de vis. Even een foto, en dan komt er net iemand met de hond langs lopen. Die vraagt het één en ander en ik vraag daarna nog even of hij een foto wilt maken. Dat wil hij wel, zo kan ik nog even met deze snoek van 85 cm mooi op de foto!

Prachtige vis. Mooi getekend en puntgaaf! Super. Maakt een hoop goed. Eindelijk weer is een mooie grote vis.

Hierna bevis ik nog een paar stekken maar het mag niet meer baten... Ik heb me portie al gehad. Ik ga mijn vrouw weer ophalen. Hopelijk volgend jaar weer wat meer vissen!! Voor iedereen die dit leest, fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews