Eind Mei

Het einde van mei nadert alweer! Tijd voor de spulletjes om klaar gemaakt en gelegd te worden voor het laatste weekend van mei! Ik had het geluk dat ik het al 3 weken geleden allemaal klaar moest maken, voor het weekje vissen in Zweden. Dit tripje is een zeeeer geslaagde vis vakantie geworden. Duidelijk nog beginnelingen in het grote Zweden en daarom moesten we het met 4 man doen met een totaal van 50 vissen waarvan 7 metersnoeken. Maar voor beginnelingen zeker niet slecht! Sta te popelen om dit gauw weer te doen!

Het hele verhaal inclusief introductie is te lezen op mijn blog pagina: Zweden Special.

Nu gaan alle tellers weer op 0. We beginnen weer opnieuw want het nieuwe seizoen begint weer. Weer op jacht om het vorige record te verbreken! Ik ben dit jaar geƫindigd op 56 snoeken. Nog nooit zoveel snoeken mogen vangen in 1 jaar. Maar ja, dat is ook niet zo gek als je 1 volle week kan vissen in Zweden. Dus als ik volgend seizoen niet naar Zweden ga, word het lastig te verbreken! Met een beetje geluk ga ik dan naar de 200 snoeken toe in 7 jaar. En dan te bedenken dat er mensen zijn die dat in 1 jaar bij elkaar vissen.....

Dennis had een mooi jaar met 47 snoeken! Super netjes zoals gewoonlijk, met 154 snoeken in 3 seizoenen tijd zijn dat echt mooie aantallen! Dennis gaat zeker de 200 snoeken wel halen dit jaar!

Nu is ook te hopen dat Robert, Mike en Dimitri ook weer meer gaan vissen en ook even wat aantallen gaan vangen dit seizoen! Mike en Dimitri hebben dit jaar ook het geluk gehad van de vakantie waardoor ze aantallen hebben gehaald die ze nog niet eerder hadden behaald!

Ook is het te hopen dat er dit seizoen weer PR's gaan sneuvelen!!

Afgelopen jaar is het Dennis gelukt zijn eerste snoekbaars te vangen!



En hebben Mike, Dimitri en ik alle 3 ons PR snoek aangescherpt in Zweden! Ik heb zelfs dit afgelopen jaar 3 maal me PR verbeterd!

Eerst van 102 naar 104:


Daarna dus van deze 104 cm naar 109 cm:


En een dag later naar 110 cm!!!!


Dimitri wist zijn PR snoek en baars dit jaar te verscherpen! Zijn PR baars ging naar 33 cm en zijn PR snoek nam een grote sprong van 84 naar 98 cm!!



Mike wist ook na lange tijd eindelijk weer zijn PR te verbeteren. Na zijn mooie eerste meter vis in het park hier van 102 cm, wist hij het eerst te evenaren in Zweden met wederom een mooie 102 cm! Maar ook hij wist na zoeken en veel werpen toch ook zijn PR met een cm te verbeteren naar 103 cm!


Een bewogen jaar dus! Mooie aantallen, super mooie vissen, en als kers op de taart een suuupppeeer vakantie. Een nieuwe verslaving erbij kun je wel zeggen! Dit alles is te danken aan Sportfishing Dalsland! Super geregeld allemaal en wat een ervaring!

Genoeg hoogtepunten gehad ook weer dit jaar, eigenlijk te veel om hier neer te zetten. Het valt ook een beetje in het niet met de vakantie wat nu nog steeds door mijn hoofd dwaalt!
Dan nog even de standaard 3 doelen die ik me afgelopen jaar had gesteld:
Meer snoek vangen, PR verbreken en op topwater vangen... En dat topwater ding blijft toch een puntje dat niet wil lukken... Bij deze wil ik het ook niet eens meer als doel hebben. Gewoon lekker vissen en als het een keer lukt is het mooi meegenomen. PR snoek verbreken kan ik ook uit me hoofd zetten. Als het lukt is het wederom mooi meegenomen, maar 110 cm word lastig. Opzich een 40+ baars zou ik wel is willen vangen, en een verbetering van snoekbaars PR zou ook wel weer leuk zijn, die staat namelijk al een aardig lange tijd!
Ook meer snoeken dan afgelopen jaar vangen zal lastig worden. Als ik maar boven de 30 eindig, ben ik alweer dik tevreden! Op naar het volgende seizoen dan maar!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews