Gesloten tijd

Nou, alweer bijna anderhalve maand geleden dat er wat geplaatst is hier! Het was ook dramatisch met de vangsten de laatste maand. De snoek hield zich dit jaar netjes aan de gesloten tijd voor snoek. Ze waren bijna allemaal aan het paaien rond maart, wat betekende dat de snoek zijn kaken stijf op elkaar hield.

Toen de gesloten tijd van de snoekbaars en baars begin april ook in ging, waardoor het dus tot eind mei niet meer mogelijk is om met kunstaas en doodaas te vissen, werd het tijd om het dropshotten met wormen weer eens te gaan uitvoeren. Helaas had ik een hoop drukke weken, waardoor het er niet van kwam.

Wel had ik na een regenachtige dag een hoop wormen van straat geplukt, aangezien die daar met 100en te gelijk over de stoep kropen. Waar ze vandaan kwamen en wat ze daar deden? Geen idee, maar het was een stuk makkelijker dan er naar zoeken! Op deze manier had ik gewoon wat wormen staan voor het moment dat ik wél tijd had. En vandaag had ik dan eindelijk tijd! Het weer was ook nog wel redelijk. Buiig weer, maar af en toe ook de zon! Ik besloot naar de plek te gaan waar ik vorig jaar met dropshotten een mooie snoekbaars en baars had gevangen. Daar kan je ook nog is droog zitten, prima keuze dus voor nu.

In het begin mis ik gelijk een paar aanbeten. Dan heb ik ook ineens door dat ik ook nog is me schepnet vergeten ben... Niet gewend meer om te vissen he, dan krijg je dat.

Na een tijdje krijg ik het dan toch weer onder knie, en krijg ik een beetje slappe aanbeet, toch sla ik hard aan. Voelt in het begin als vuil, maar goed, vuil zwemt niet dus dit moet wel vis zijn! Maar totaal niet het gevoel van snoekbaars of baars, dus ik gokte toch op snoek dan! En ja hoor, netjes gehaakt in het scharnier. Maar dan nu nog de kant op krijgen, zonder schepnet. Als de vis een beetje rustig word leg ik me hengel neer, molen open en de vis rustig een cm of 20 uit het water tillen, hierdoor kan ik de vis in de nek pakken en til hem de kant op! Gauw een handdoek over ze ogen zodat hij rustig blijft. Die is binnen! Even een foto en de vis kan weer zwemmen!



Dat is een mooi begin! Hierna vang ik nog een tiental baarsjes van een cm of 10-15, die soms wel erg happig zijn naar de wormen! Af en toe doe ik expres wat grotere en dikkere wormen aan, maar dat maakt die kleine baarsjes niks uit!


Geeft wel een goed gevoel dat ik ook deze visjes te pakken krijg! Aangezien de aanbeten vaak zo snel, kort en zacht zijn. De grote vis voel je vaak wel.

Daarna vang ik gelukkig ook nog wel een grotere baars die 25 cm meet, helaas niet genoeg voor de teller, maar hij is meer dan welkom!


En als laatst, naast nog een paar kleine baarsjes en een hoop aanbeten, ook nog een posje weten te vangen. Verder niet zo boeiende vis, maar die had ik nog nooit op de dropshot gevangen, dus dat was dan wel grappig!


Dan word het steeds frisser want de zon verdwijnt steeds meer en onder de brug kom je daardoor helemaal in de schaduw te zitten. Ik houd het voor gezien. Misschien dat ik het binnenkort nog een paar uurtjes kan doen, maar er komen weer drukke tijden aan. En niet te vergeten... Nog maar 20 dagen tot de vakantie! Nu al bijna slapeloze nachten van....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews