Eindelijk mooi weer

Ein-de-lijk... Na een 4/5 tal weekenden met slecht, winderig en nat weer dan nu toch eindelijk mooi weer. Alleen had ik zaterdag de hele dag geen tijd. Zondag ochtend eerst maar even een lekkere wandeling met de hond gedaan en na de boodschappen gedaan te hebben toch maar besloten de hengel er bij te pakken en met m'n vrouw te gaan vissen!

Het was echt lekker weer, al stond er nog wel een dun, koud windje. Maar met dat zonnetje er bij was het goed uit te houden.

Als eerst maar weer even naar een stek gegaan waar ik wel de vis verwachtte. Maar het was daar toch wel erg rustig. Ik heb de BusterJerk er maar weer is bij gepakt. Het water is troebel en de rammel in de BusterJerk zorgt voor genoeg herrie zodat de snoek deze aan hoort komen!

Na een half uurtje werpen bedenk ik me een hoekje waar vaker een snoek ligt. En ook dit keer is het weer raak daar. Maar tot nu toe nog geen 1 keer dezelfde geweest! Ook dit keer weer niet, gewoon een super mooi plekje voor de snoek om zich te verschuilen. Na wat gespartel krijg ik het niet lekker voor elkaar om de vis te scheppen. Gelukkig is Natasja daar om de vis dus even te scheppen!

Tijdens het onthaken loopt er nog een voorbijganger langs die 'commentaar' heeft met wat ik aan het doen ben. 'Zal ik jou is zo opereren?' Ik houd maar wijs me mond. De snoek onthaken is waar ik nu mee bezig ben en geen tijd om met zo een vent te discussiĆ«ren. Nadat de snoek ontdaan is van zijn BusterJerk gaat hij nog mooi even op de foto!


Prachtig zo in het zonnetje, genieten!

Na deze vangst gaan we vrij snel naar een andere stek. Ik bedenk me een stek waar ik een tijd geleden ben geweest. Halverwege de rit stuur ik in ene de andere kant op, naar een stek waar ik laatst voor het eerst ben geweest. Waar we in de regen maar 1 volger hebben gehad. Maar het is zo een mooie stek voor de snoek om te paaien, dat er wel vis moet gaan komen.


Daar aangekomen is het qua wind ook een stuk minder, dus ook nog wat lekkerder. Worp na worp werp ik de sloot af. Eenmaal bij een steiger en een brug aangekomen krijg ik de eerste misser voor me kiezen.


Even snel zie ik een schim en een kolkje in het water. Eenmaal vlakbij de steiger pakt de vis de BusterJerk alsnog, maar niet goed genoeg en laat de plug al gauw weer los. Hierna mist de snoek nog zeker 2 keer. Ik bedenk me dat sneller binnenhalen de truc moet zijn. Dan krijgt de snoek minder kans het kunstaas rustig te benaderen waardoor hij misschien sneller toehapt.
Als ik dat doe, komt het aas dus ook stuk sneller naar de kant waardoor ik de plug er ook sneller uithaal dan normaal. Foute keuze, de snoek komt half het water uit om de plug te halen, maar helaas bungelt deze inmiddels 1,5 meter boven het water. Als de snoek na dit trucje dan ook de plug nog is volgt en weer zacht toehapt maar direct weer loslaat ben ik er klaar mee. De BusterJerk gaat dit klusje niet klaren. Ik moet een strak binnen te vissen aasje hebben die de vis langer vast wil houden. Oftewel, de pigshad!!

En ja hoor... Er zijn maar 2 worpen nodig, en de vis klapt er op. Dit keer is het gelijk hangen en mag ik met een mooie dikke snoek op de foto. De prachtige kleuren zijn nu in het zonnetje nog veel mooier. Het is echt even genieten voor ik de vis terug zet. Dit keer krijg ik positief commentaar op mijn vangst, wat een stuk prettiger is dan gezeik aanhoren!




Ik werp her en der nog wat stekken af, maar besluiten dan lekker naar huis te gaan. Dik tevreden! Mooi weer, 2 uurtjes vissen en 2 mooie vissen gevangen! Top dus.

Op naar het volgende weekend. Vrijdag de Visma en zaterdag vakantie bespreking met Ruud, Dimitri en Mike, met voorafgaand een dagje vissen. Hopen op goed weer dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews