Taai weekend

Zo, 2016 is nog maar net van start, en dit weekend alweer 2 dagen kunnen vissen! Allereerst zaterdag met Dennis afgesproken. M'n vrouw gaat ook weer gezellig mee, in de hoop wat mooie foto's te kunnen maken!

Het weer zou mooi worden, redelijk windje, maar wel droog. Om 12 uur afgesproken om naar de eerste plek te rijden.

Alleen we komen er daar al snel achter dat het niks is. Zo vissen we nog aardig wat stekken af waarvan ik de laatste paar keren ook actie heb gehad, maar deze dag dus helemaal niks. We zien geen witvis springen of wat dan ook. Snoek is dus ook nergens te zien. Geen volgers, missers of aanbeten.


We rijden echt wel wat stekken af waar we zeker kans maken. Maar het water in de polder is troebel, en waar het polder water naar het grote water gepompt word, of in overloopt, is het duidelijk te zien dat het bruine water uit de polder veel troebeler is dan het heldere water van het grotere water. We proberen dus ook op deze plekken nog wat met kleine plugjes voor eventuele baarzen, maar ook dat lukt niet.

Als we dan maar een bekende plek uit zoeken, krijg ik na veel moeite en proberen toch nog een aanbeet op een stuk waar ik het al jaren probeer, maar nog nooit een snoek heb kunnen uit toveren. Dit keer dus wel! Even denk ik aan een brasem omdat de vis op een andere manier aan voelt dan snoek en door het troebele water is het ook niet goed te zien maar dan komt er uiteindelijk toch nog een snoek boven! Een mooie snoek van +- 65 cm!




Na deze stek proberen we nog een paar stekken, maar is het helemaal niks, en besluiten we er mee te stoppen. Goed geprobeerd, met 1 visjes als resultaat.


__________________________________

En dan zondags.


Na een avondje pokeren tot 4 uur, is het toch wel lastig om op te staan. Met wat moeite loop ik eerst samen met m'n vrouw een rondje met de hond. Na een wandeling van 2 uur vraagt ze of we nog gaan vissen! Uiteraard zeg ik daar geen nee tegen, dus de laarzen gaan aan en rij weer naar wat stekken toe. Maar er is maar weinig veranderd sinds gisteren, helaas. Het is weer taai, nergens actie of ook maar een aanbeet. Op een stek waar ik dan voor de 2e keer vis, krijg ik dan toch nog een aanbeet die vlak voor de kant ook weer lost! Jammer! Een snoekje van +-50 cm, maar toch had het een leuk visje geweest!


Weer besluit ik naar een vertrouwde stek te gaan. Ik wil toch vis op de kant. Eenmaal op die plek aangekomen heb ik maar 2 worpen nodig om wederom een klein snoekje van ongeveer 60 cm te haken! Eenmaal op de kant even gauw wat foto's en de vis mag weer zwemmen!



Ook hierna niks meer, en word het alweer gauw donker. Niet veel vis, maar het had erger gekund! Na dit weekend staat mijn teller op 31, nog 4 snoeken om mijn vorige 'record' te evenaren! Kan niet wachten om die allemaal te gaan vangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews