Van groot naar klein!

Laatste avond dat ik met Dimitri en Dennis had gevist hadden we maar eens afgesproken om weer is met de boot te gaan vissen. Beetje trollen, beetje kantjes uit werpen, lekker relaxed en hopen op goed weer!

Gelukkig was het vandaag dan ook goed weer! Gister avond kwam het nog met bakken naar beneden, maar gelukkig keek ik vanochtend om 5 uur uit het raam, en zag ik dat het droog was! Gelukkig! Later op de dag ook nog kans op wat zon, dus we waren benieuwd. Helaas had ik niet veel tijd gehad voor de boot, dus dat moest allemaal nog even snel geregeld worden!

Toen dat gedaan was en we bij de trailer helling aan kwamen was het inmiddels half 7. Boot erin, spullen erin en trollen maar! Om 7 uur voeren we weg en een goed half uur later was het al raak voor Dennis! Op Percy the Perch van westin was deze snoek mooi gehaakt! Van te voren wat gelezen over deze pluggen, en mensen waren er niet heel erg over te spreken, in ieder geval niet over Mike the Pike, maar deze was echt prima. Mooi gehaakt, en kunstaas bleef mooi los uit de bek hangen, perfect gewoon! Even naast de boot in het schepnet onthaakt en op de foto er mee!

Een mooie 83 cm!

Gauw weer verder trollen! Dennis houd ze stuk kunstaas er voorlopig nog even aan. We komen in een mooie kom, welke we even helemaal uit jerkbaiten, wat helaas helemaal niks oplevert! Even verderop stoppen we nog even bij de viswinkel en gaat Dimi nog even een nieuwe trolplug halen. Een mooie grote plug met een mooi flankende actie! Moet toch vis op gaan leveren. Maar rond 11 uur is het weer raak voor Dennis op zijn Perchy!

Dit keer voelt het weer als goede vis! En even later ligt er wederom een mooie 80'er in de boot! Deze zit wel wat rotter gehaakt. De dreg zit er zo in dat we de dreg niet verder er uit gehaald kan worden omdat we die lengte niet hebben vanwege de plek waar de plug zit. Als we er mee bezig zijn geeft de snoek nog een flinke klap, en zie zo een stuk dreg door de boot vliegen. He? Een haak die zo afbreekt? Dat is wel erg slecht! We besluiten die andere ook door te knippen, en ook deze dreg knipt erg makkelijk door!
Hmmz, de kwaliteit van de haken toch niet al te best.

Maar even goed mag deze vis van 82 cm ook even op de foto!

Zo, en als deze weer rond zwemt, gaan we weer lekker door met trollen. Maar het is en blijft weer lang stil. Als we dan 2 uur later weer beet hebben, kan dat er maar 1 zijn, en dat is Dennis! En weer op die Perchy. Wat een mooie plug, welke het gewoon echt is vandaag. De actie, het formaat en de diepte is gewoon goed voor deze dag. Helaas hebben Dimi en ik niks vergelijkbaars in de viskoffer zitten dus moeten het maar doen met wat we hebben! Maar even terug naar de vis. De dril is kort, en zien ook gauw dat het een kleiner visje is. Een goed 65 cm dit keer! Mooie snoek met een wel wat vreemde bek!

En om het er nog even in te wrijven dat deze plug, de plug van de dag is, vangt Dennis een kwartier later nog een snoek, die we schatten op 55 cm! De vis duikt er vol op als Dennis even niet op let. Eenmaal bij de boot is het schepnet ook niet nodig. Met een tikkie is de haak er ook uit en kan, na een foto, de snoek weer snel zwemmen!

Hierna geeft Perchy het toch een beetje op, gaat flink scheef lopen en wil niet goed meer onder water. Dennis besluit er dan toch maar een andere plug aan te doen. Hierna vangen we trollend ook niks meer. Op een laatste plekje welke we uit jerkbaiten is het dan toch nog raak voor Dimitri! Net op het moment dat ik zeg "er zit hier volgens mij geen snoek" hoor ik dat Dimitri toch nog beet heb!

De vis word nog even aan boord gehaalt voor een foto, en is ook even lastig te onthaken, aangezien deze snoek van 45 cm vol op een busterjerk is geknalt!

Hij heeft er in ieder geval 1, en ik blijf deze dag helaas met lege handen, en een verbrand gezicht achter. Maar het was een heerlijk dagje op het water! En in ieder geval niet voor niks weg geweest!