Valentijns snoek

Ja zeker, het is weer Valentijnsdag! Normaal ga je op date met vriendin of vrouw, maar mijn vrouw moest vandaag sowieso werken, dus ik kon gaan vissen! Samen met Dennis afgesproken om de ondiepere wateren weer eens te gaan bekijken aangezien het alweer wat warmer word.

We begonnen op de plek waar we vorig jaar na de Visma zijn geweest. Nu zijn we bijna anderhalve maand eerder, maar willen we al wel kijken of het al levendig word op deze plek. In de winter was het namelijk niets.

Ook heb ik pas gelden een nieuwe jerkbait set gekocht. De eerste keer dat ik er mee gevist had, heb ik er helaas niks mee kunnen vangen, maar wat een geweldig hengeltje! Voelde goed aan en kon niet wachten er wat mee te vangen.

Terug naar de plek. Met de 2e worp dat we daar staan heeft Dennis al de eerste vis er aan hangen! Wauw dat is snel! Voor we het op de kant kunnen halen, ligt hij er ook helaas alweer vanaf. Balen, maar als dit een teken is voor de rest van de dag... Dan word het nog wat! Helaas is dat het dus niet. De rest van de stek geen teken van leven, hoe kan dit toch? Gelukstreffertje? Ach het maakt niet uit, we gaan gauw naar de volgende stek.

Onze zomer polder stek. Een prachtige stek met een hoop snoeken! Maar of ze er nu zitten, dat is maar de vraag. Dan maken we toch wat mee wat ik niet veel heb gezien. Het water is daar echt super helder en kunnen alles zien. Als we langs de kanten lopen zien we al een aantal keer een stofwolk in het water, witvis misschien? Maar dan zien we voor de kant een dikke vette snoek liggen. In eerste instantie denk ik aan een karper, maar als ik nog is goed kijk, zie ik dat het dus een snoek is die modder vet is en dik in de 80 centimeters.
Ik werp een stukje in en tik naar de snoek toe. De snoek verroerd geen vin. Zelfs niet als ik de plug naast de kop van de snoek op en neer tik. Helemaal niks. Ook Dennis lukt het niet de vis over te halen, als je het overhalen kan noemen, de snoek lijkt wel dood. Als ik het schepnet het water in steek om te kijken hoe hij daar op reageert, schrikt hij en zwemt hard weg.
Zo komen we nog een paar snoeken tegen die hard weg zwemmen als we ook maar in de buurt komen. Gauw verlaten we deze stek om ergens anders te gaan vissen.

Op de nieuwe plek aangekomen krijg ik dan ook eindelijk wat actie, een mooie misser vlak voor een gemaaltje. Na een paar worpen een stukje verder is het dan alsnog raak! Of het dezelfde is, geen idee, maar dit is geen verkeerd snoekie voor dit polder slootje! En dat eindelijk op mijn nieuwe hengel! Wauw, heerlijk!
Dennis schept de snoek en kort daarna kan ik met een mooie 80er op de foto!



Ook had ik laatst een digitale weegschaal gekocht, en kon deze dus gelijk even gebruiken. De weegschaal gaf met net en al 4,7 kilo aan. Later met alleen het net 1 kilo. Dus ik zou de snoek 3,7 kilo gewogen moeten hebben! Viel me iet wat tegen, maar zal het sowieso een keer de weegschaal gaan ijken.

Verders was het eigenlijk gewoon niet veel, we proberen nog op verschillende stekken maar het enige wat er nog gebeurd is 2 keer een misser voor Dennis. Oftewel het was een taai dagje, waar ik van geluk mag spreken dat ik er nog een snoek uit heb kunnen halen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews