Record verbreken?

Vandaag was weer een mooie zondag om weer even langs de waterkant te gaan staan. Samen met Dennis afgesproken, die ze zwager ook nog had uitgenodigd, dus het moest toch wel gaan lukken om een visje te vangen?

Dennis had een mooi stekje gevonden in een woonwijk, dus daar gingen we als eerste even heen.

Ik besloot vandaag gewoon weer even alleen te jerkbaiten. Na een goed kwartiertje vissen was daar de eerste misser al voor mij! Vlak voor de kant schiet het snoekje op het kunstaas maar kwam eigenlijk niet in de buurt van het kunstaas! Na nog een paar keer inwerpen op die plek schiet wederom de snoek in volle vaart op de plug af... om hem weer te missen! Balend met de plug nog in het water heb ik dus niet door dat de snoek het nog niet helemaal opgegeven had, en duikt nogmaals op de plug. Dit keer hangt hij er 4 tellen aan, maar lost dan toch.

We houden het voor gezien op deze plek en proberen nog een andere wijk vijver, en daarna verplaatsen we ons richting een haven. Helaas blijft het hier angstvallig stil, en na nog een polderslootje geprobeerd te hebben willen we het eigenlijk opgeven.

Nog 1 plekje proberen dan. Een vaart die richting het grotere water gaat.

En dan is daar dan toch eindelijk de eerste vis! Ik vis de jerkbait langzaam richting de kant waar ik hem voor me voeten 3-4 seconde in het water stil laat hangen, en dat kon de snoek die onder het kantje lag niet weerstaan en duikt er dus vol op!

Na wat gespartel ligt de vis op de kant. Helaas verschrikkelijk rot gehaakt, dus word het dreggen knippen! Even gemeten, foto, en terug zetten maar!


56 cm! Geen joekel, maar toch!

Niet veel later staat Dennis schreeuwend langs de kant! Een dikke vis is wederom onder de kant vandaan geschoten en heeft zijn plug te pakken, maar voordat we ook maar in de buurt komen is de vis gelost. Balend staat hij langs de kant. Een vis die zeker richting een meter ging, of in ieder geval zijn PR, was vlak voor ze neus gehaakt, maar ook gelost. Zulke momenten horen er helaas gewoon bij!

Na nog een half uurtje langs de kant te hebben gelopen houden we het voor gezien.

Ik heb me visje weer gevangen, en er kan weer 1+ op de teller erbij. Zal dit mijn record seizoen worden qua aantallen? Ik ben benieuwd. Ik ben het seizoen 2010-2011 al voorbij, maar 2011-2012 had ik met 18 snoeken toch wel een goed snoek jaar. Nog 5 te gaan om dat record te verbreken, maar het liefst zie ik toch wel dat ik eens een keer in de 20 eindig!!

1 opmerking:

  1. Hoi Kevin.
    Leuke website! Je hebt er duidelijk veel tijd ingestoken :) Ik heb een nieuwe profiel website voor sportvissers (iVissen.nl) gelanceerd die misschien interessant voor je kan zijn om wat extra bezoekers naar deze website te sturen.
    Op iVissen kan elke gebruiker bloggen, vangsten registreren en visstekken en visuitrustingen opslaan en van alles vangststatistieken bijhouden.
    Je zou bijv. een mooie vangst op iVissen kunnen plaatsen met een link van het visverslag op deze website. Je mag uiteraard ook het visverslag op iVissen plaatsen in je eigen iVis-blog :)
    Ik zou zeggen neem een kijkje en ik hoop dat je een iVis-profiel aanmaakt.
    Groeten, Reinier

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews