Eerste worp is goud waard?

Na een paar keer vissen zonder succes (doodaas en kunstaas), ga je het wel steeds vervelender vinden als je niks vangt. Ik vind het echt heerlijk om weg te gaan, maar het is ook wel lekker om wat te vangen.

Het was weer een mooi dagje vandaag, dus toch maar weer even met de hengel naar de water kant.

Na me spullen gepakt te hebben loop ik naar de waterkant, naar de eerste stek. Als ik op de stek afloop, begint het al te kriebelen. Het liefst gooi ik de plug nu al het water in, hoewel ik nog 50 meter van de kant verwijderd ben.

Zodra ik langs de waterkant sta, werp ik uit en na 2 slagen inhalen voelt het als een aanbeet, maar na het aanslaan is het toch niks, dacht ik. Maar na nog 2 slagen weer de zelfde aanbeet en dit keer hangt de vis wel!


Al gauw ligt de vis op de kant. 55 cm! De eerste is binnen! Na 1 worp! Belooft dit dan toch een mooie dag te worden?

Helaas kan ik daar vrij kort over zijn! Na 1 uur vissen krijg ik weer een aanbeet, die ik direct los. Maar bij de volgende worp hangt de vis wel, maar helaas lost deze langs de kant. De vis zag er wel verdraaid veel uit als de eerste die ik vandaag had gevangen. Op het laatst mis ik tot 3 keer aan toe een nog kleiner snoekje. En hier blijft het dan bij.

Toch nog even er lekker tussen uit geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews