Niet helemaal blij

Na een drukke zaterdag had ik om half 5 toch nog even een uurtje om even te vissen hier in het park. Er is de laatste tijd veel actie in het water hier, dus ik verwachte er veel van.

Er waaide een rustig windje, en het was echt perfect snoekweer. Het was heerlijk om weer even wat te werpen. Ik had de Abu Garcia Svartzonker er weer aan hangen. Wat een super plug telkens weer.

Na een 15 min vissen krijg ik ineens een aanbeet. Ik sla aan en haal binnen, maar het voelt niet echt alsof de vis wat doet. Als ik dan dichterbij de kant kom haal ik wat rustiger in, en voel ineens toch weerstand de andere kant op, maar dan lost hij ook gelijk. Waarschijnlijk heeft de vis het hele stuk mee gezwommen.

Ik vis nog wat verder in de kleine slootjes, maar eindig dan toch weer in de grotere vijver. Hier zie ik veel aasvisjes en ook wat vissen springen. Hier gaat het gebeuren. Ik vis de plug op meerdere stekken rustig naar binnen en vlak voor de kant knalt er een leuk snoekje op! Deze lost helaas alweer vrij snel.

Niet veel later krijg ik er weer een aanbeet, dit keer voelt het wat groter. De snoek geeft niet snel op, maar eenmaal bij de kant zie ik wat verschrikkelijks. De haak zit in het oog van de snoek. Snel land ik de vis, maar zie dat het te laat is. Deze snoek is helaas de rest van ze leven blind aan 1 oog.


De vis gaat gauw terug maar niet zonder mij nog even te verwonden. Maar dit maakt me niet zo veel meer uit. Ik pak me spullen direct in en ga naar huis. Super blij dat ik toch wat actie had, maar wel met een zwart randje, zo vang ik ze liever niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews