Kortere avondjes.

Het moest het voorlopige laatste vis avondje voor Mike gaan worden. Hij gaat op vakantie voor 23 dagen, en we hadden afgesproken dat we het avondje voor hij op vakantie ging nog even gingen vissen. En we hadden gezegd dat we er een avond van zouden maken zodat hij die 23 niet anders dan aan vissen kon denken!

Maar helaas liep het wat anders. We hadden vroeg afgesproken, zodat we lang konden vissen, maar helaas had hij wat tijd gebrek en er was ook nog eens file op de weg, dus helaas kon hij niet komen! Hij zal deze avond in ieder geval niet vergeten!

Maar ik had Dimitri ook gevraagd. Dus ik besloot alvast met Dimitri te gaan vissen in afwachting van Mike, die het dus achteraf helaas niet heeft gehaald.

We visten eerst wat in de polders maar dit was helaas niks. Geen tikje of wat dan ook. Dan toch maar wat groter water. We besloten lekker op de Oude Rijn te gaan vissen, o.a. bij de stek waar altijd wat gevangen word! Maar eerst nog een andere plek langs de Oude Rijn waar ik ook op zulke avondjes vaak wat vang.
Maar het duurt lang voordat er dan toch wat actie is. Er knalt vlak voor de kant iets op me plugje, maar door het extreem troebele water kan ik niet zien wat. Maar al snel komt de baars naar boven.
Een mooie 31 cm!


Hierna gaan we naar onze oude vertrouwde stek waar het ook lang duurt voor dat er wat actie is. Ik heb de Aruku er aan gehangen die ik mooi in het hoekje naast de brug werp. Ik denk dat ik de plug naast de snoek heb neer gelegd, want met 2 keer tikken klapt hij er vol op!

Na een korte dril gaat hij voor de kant nog compleet door het lint en weet bijna alle haken uit ze bek te werken. Dimitri probeert de vis te scheppen maar het lukt niet helemaal, waarna na nog een keer scheppen de vis in het net ligt! Gelukkig schiet ook net de plug eruit! Scheelt weer onthaken!

Even opmeten en het is een mooie 69'er!


Deze snoek had wel een iet wat vreemde boven kaak! Beetje plat, bijna centenbakje! De snoek zwom snel weer weg na een duik terug het water in!
Helaas word het nu alweer snel donker. Om 9 uur zitten we alweer in de auto terug naar huis!

Een geslaagd avondje, helaas zonder Mike, die aan het vissen is geweest bij hem in de buurt. Ik hoop dat je ook wat gevangen heb!

Vrijdag de visdag op werk, ik hoop dat daar ook nog wat gevangen gaat worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews