Dropshotten

Ja, het is dan wel gesloten tijd, maar sinds dit jaar mag je dus het hele jaar met wormen vissen! Dus wat doe je dan op een mooie dag in de gesloten tijd? Juist, vissen met wormen op baars! Eerst al is in het park geweest gewoon simpel onder het dobbertje. Hierbij wat kleine baarsjes gevangen, en het was lekker om weer even te vissen.

Maar ik had er ook al wat over gelezen, het dropshotten met wormen! Dus besloot ik dat te gaan doen afgelopen maandag. Na 's ochtends even de kater van 5 mei feest te hebben uitgeslapen ben ik begonnen met wormen zoeken. Gelukkig vond ik er snel een paar, geen hele dikke, maar toch wel wat.

Bij de visplek aangekomen snel een me dropshot hengel klaar gemaakt, worm er aan, en vissen maar! Maar het is even lastig en wennen, aangezien ik het nog maar weinig gedaan heb! Ik begin met een worm aan de haak te doen zoals je een shad er ook aan doet. Gewoon door de kop en meer niet. Maar als ik dan na een half uur eindelijk een plekje vind waar ze bijten, merk ik dat dit niet handig is. Ze bijten de worm er zo vanaf, zonder ook maar bij de haak in de buurt te komen!

Dus dan maar de haak wat voller stoppen door de worm meerdere keren over de haak te doen. En dat werkt, want al snel heb ik dan me eerste baars te pakken!


Niet groot, maar toch! Vis is vis! En gauw doorgaan. Al snel heb ik de smaak te pakken, en gaat het al steeds iets beter. Maar ik blijf het een lastige manier van vissen vinden waar ik echt aan moet wennen, maar waarvan ik overtuigd ben dat het goed moet vangen!

Een paar baarzen later komt de grootste van de dag boven, ik gok zo een 22 cm.


Al met al een mooi ochtendje vissen tot de wormen op waren! 8 Baarzen tussen de 15 en 22 cm en 1 heel klein baarsje van 8 cm.

Terug bij ons in het park lag het water er mooi bij en ik kan niet wachten om weer met het jerkbaiten aan de slag te gaan! Zeker niet nadat ik al 1 van onze vriend(in)en zag liggen wachten op dat stukje plastic!



Niet groot, maar waar de kleine zijn, moeten ook de grote zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews