Voorjaarsweer!

Hoeveel kan het weer veranderen in 4 dagen? Best veel! Zo hebben we wel gemerkt dit weekend en begin van de week.

Allereerst de Visma! Eindelijk weer! Het jaarlijkse uitje voor mij. Lekker tussen vis spullen neuzen en leuke dingen kopen! Zo ook dit jaar. Samen met me collega Robert gingen we de vrijdag er heen zodat het lekker rustig zou zijn. Ik ging er heen met het idee voor een nieuwe struin hengel van 2.40. Dit omdat ik af en toe met me 1.98 hengeltje net even te kort kwam!

Dus zo gezegd zo gedaan.

Lekker de Visma over gestruind, en een nieuwe hengel gekocht met molen. Het is een Fox Rage Ultron geworden, 2.40 en 20-50 gram werp gewicht. Dit in combinatie met een Shimano Stradic FC 2500 maakt het een heerlijk spin hengeltje! (zie ook Uitrusting voor de foto's) Ook nog even wat jerkstangen gekocht, en een Shad Clone 7 inch.
Robert had een mooi jerk setje gekocht en uiteraard ook wat stangetjes en een jerkbait. Tevens was dat gelijk een mooie trol hengel voor hem.
We hebben ook een paar hengel steunen gekocht voor in de boot!

Na de Visma hadden we nog even gevist. Maar wat was het koud zeg! Met een guur windje voelde het aan alsof het vroor. Ook was er maar weinig leven te zien. Na een 2 uurtjes waren we het wel zat en hielden het voor gezien. Mooi wat nieuwe spullen kunnen uittesten, en de dag was toch al geslaagd!

Zo kon ik zondagmiddag ook nog een middagje mee pakken. Weer me nieuwe hengel gepakt, en man wat vist dat veel beter dan me oude 2.40 hengel zeg! Het werpen gaat zo veel lekkerder, het voelt gewoon allemaal veel beter. Maar het mooiste is als ik hem kan testen als er een vis aan trekt! Maar helaas, ook deze dag niet. Valt weer een beetje tegen, maar het is ook nog wel een beetje kouder, dus misschien heb ik niet de goede plek waar ik sta te vissen.

Maar zo werd het vandaag ineens 14 graden, en besloten Robert en ik toch maar deze dag mee te pakken en lekker te gaan vissen met de boot! We moesten toch nog de hengel steunen monteren!
Dus zaten we vanochtend om half 8 in de boot!


Nog wel wat fris, maar het zou beter worden, en dat werd het ook! Met het weer althans.



Wat een heerlijk strak water weer. Hier kan ik echt van genieten. Met de stilte van de ochtend lekker pruttelen met het net goed afgestelde motortje! En mooi gelijk even de hengel steunen gemonteerd. We gaan er zeker nog 2 extra bij plaatsen.



Op een gegeven moment, als we net een uurtje aan trollen zijn, hang ik de Salmo Fatso jerkbait eraan. Net als ik hem in de hengelsteun zet en de plug er dus net 10 seconde er in ligt, knalt er gelijk een snoek op. Helaas haakt hij zichzelf niet en ben ik te laat met de hengel uit de steun te halen, pff wat is dat wennen! De snoek lost dus. En helaas, blijft het hier weer bij. We proberen alles. Dieper water, ondiep water, grote pluggen, kleine pluggen, snel varen en langzaam varen. Het werkt gewoon allemaal niet. Ze komen gewoon niet los helaas!

Al met al een prachtige dag, alleen was hij veel mooier geweest met wat vangsten! Maar helaas. Ik hoop wel dat het nou eindelijk is een keer gaat komen, zo een dag waar je gewoon een paar vangt in plaats van geen of 1. Maar onze tijd gaat nog wel komen. Eerst nog wat hengel steunen en stoeltjes. Dan komt de boot ook steeds verder af!

Volgende visdatum is in ieder geval bekent. 30 maart komen Ruud en Maayke langs. Dan gaan Ruud en ik sowieso vissen, en misschien dat Robert ook nog mee gaat. Hopen op goed weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews