Eerste van 2013

Het is alweer even geleden dat er weer wat geblogd werd door mij, maar dat heb je met al die feest dagen! Ik heb tussen door in het weekend van 8 en 9 december nog wel Ruud over de vloer gehad, en hebben uiteraard ook gevist toen! Samen met Robert een dagje met doodaas, en daarna nog alleen met Ruud wat staan werpen, maar gewoon hé-lé-maal niks! Dat viel echt tegen.

Maar na de drukke feestdagen, was er toch nog een super mooie zondag! Deze liet ik niet schieten, dus ik nam contact op met Dimitri, en die had wel zin om even mee te gaan!

Zo doende stonden we rond een uur of 1 langs de water kant, op een nieuw plekje dit keer! Maar helaas valt die eerste plek wat tegen. De 2e plek waar we dan aankomen ziet er veel belovend uit. Hier en daar proberen we wat plekken, maar helaas willen ze niet bijten hier. Maar zeker wel een plek waar ik naar terug ga! Soms heb je van die plekken, dat je gewoon weet dat het er zit, en dit is er 1 van!

Het is druk met vissers, maar je ziet niemand wat vangen. Helaas, vandaag hier dus niks, dan maar naar wat oude vertrouwde plekken.

Eerst de polder in! Hier zien we ook 2 vliegvissers. Als we er net 10 minuten zijn vangen hun al de eerste vis! Dan moet het ons toch ook wel lukken!? Nog geen 5 minuten later is het dan hangen voor mij! Er klapt een snoekje vol gas op me nieuwe sinking buster jerk! Druk spartelend springt hij uit het water! Het duurt met me zware hengel niet lang om hem bij de kant te krijgen. Ik til de snoek uit het water en na het wat lastig onthaken, snel op de foto, meten en weer terug! Wat voelt het weer goed, sinds lange tijd weer even een snoek gevangen!


62 centimeter. Geen grote, maar hij had ze winter buikje goed vol zitten.
We proberen het hier nog op een paar plekken, maar gaan dan naar de laatste bekende plek. De plek waar altijd wel wat gebeurd.

Hier aan gekomen staat de kant helemaal vol met opgeviste fietsen en brommers. Blijkbaar heeft iemand de bodem leeg getrokken! Helaas haak ik toch iets onder water, waardoor ik helaas weer een stuk kunstaas verlies! Maar dan is het gelukkig aan de andere kant toch raak voor me! Aan de Salmo Hornet vang ik een klein snoekje! Voor het eerst dat ik de vis bewust niet meet, en gewoon simpel uit het water til, onthaak, foto, en terug. Geen gras in de buurt, en de haak zit goed voorin, dus dit was wel het makkelijkst. Hij zal ongeveer 40 cm zijn geweest!

Hiermee sluiten we gelijk de dag af, het koelt af, en we gaan snel naar huis!
Een geslaagde dag voor mij, Dimi blijft helaas op 0 hangen dit keer, maar volgende keer weer beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews