Weer een 90'er!

Het was al een redelijke week geweest qua weer. Helaas heb ik niet kunnen vissen, wel de week ervoor een dagje wezen trollen wat helaas niks was op 2 baarsjes na. Wel hebben we vrijdag een nieuw motortje voor de boot gekocht, die we hopelijk volgende week goed kunnen gaan testen!

Maar goed, vandaag dus ook gevist, samen met Mike. Die zat net te twijfelen om alleen te gaan vissen toen ik hem een berichtje stuurde of hij mee wou gaan vissen. Dus hij kwam er direct aan en rond half 3 stonden we langs de waterkant.

Helaas had ik me kleine spin hengeltje in de boot laten liggen, dus moest ik vandaag voor het grote kunstaas gaan! Dus snel reden we naar de polder om het ondiepe water uit te proberen. Ik probeerde het dus eerst even met wat jerkbaits. Het was wel weer even lekker vissen met die jerkbaits, alleen hadden de vissen er geen zin in!
Mike was druk bezig met het vissen met een Illex chubby, lekker klein dus! Ik stond een eind verderop toen ik hem hoor de roepen dat hij beet hard! Net toen ik aan kwam loste de vis. Aan de plons te zien was het een aardige vis, en dat is wat Mike ook vertelde. Ook zijn plugje vertelde het zelfde verhaal, de haakjes van zijn plugje waren uit gebogen. Dit moet toch zeker wel een 80'er geweest zijn!

Het had een mooie vis voor Mike geweest! Maar helaas. Nog even geworpen daar, maar toch maar even de plek met rust gelaten en verder gelopen.
Helaas was het verderop helemaal niks. Het viel wat tegen helaas. Inmiddels waren er wat jongen ventjes op de plek gaan staan waar Mike de vis had gelost. We besloten het daar nog even te proberen. Het leek er even op dat het niks meer werd, maar toen ging ineens het gemaal aan, dus toch nog maar even door vissen.
Ik werp in de kom waar Mike ook beet had gekregen, maar dan net buiten de stroming van het gemaal. Ik geef de BBZ jr. die ik eraan had gehangen 2 tikken en zie uit de kant een grote bek over de plug heen schuiven! Ja hoor, hangen! Nu begint het gevecht om hem uit de kant te houden, en dit lukt aardig! Ik krijg hem op schep afstand, maar eigenlijk is hij nog niet klaar om de kant op te komen. Maar ik sta helaas naast de stroming. Als ik hem de stroming in laat zwemmen zal hij nog wilder worden, dus besluit hem toch maar te scheppen. Maar helaas, de plug komt wel vast te zitten in het schepnet, alleen de vis niet! Shit, en nu? Als de vis klappen gaat geven heb je kans dat ze bek van de snoek kapot gaat, of los schiet. Maar scheppen gaat niet meer met dit schepnet. Kieuwgreep word ook lastig, aangezien ik maar 1 haak zie.
Gelukkig hebben de jonge ventjes ook een schepnet bij zich die we dan maar gebruiken. Zo krijgen we hem toch de kant op. Het is even een gekloot met onthaken, maar het lukt. Even meten en op de foto!




91 centimeters! Wauw! Me 3e 90'er!
Apentrots, maar toch ook wel zonde dat Mike deze niet heeft kunnen vangen. We waren er toch wel voor 90% zeker van dat dit dezelfde was die hij loste. Het had zijn PR geweest.

Daarna nog naar een andere stek geweest waar het niks was, en vervolgens nog even naar de plek waar altijd wel wat actie is. En dit keer ook! We lopen lekker langs de kant met een plugje mee slepend. Eerst de ene kant op, en dan weer terug. Op de terug weg roept Mike dat hij toch wat heb! De aanbeet voelt hij wel, maar daarna gebeurd er weinig. We komen er ook achter waarom, hij heeft een snoekje gevangen die ongeveeer 25 centimeter meet! Maar vis is vis!



Na nog een keer op en neer gelopen te hebben, houden we er maar mee op. Toch een mooie 3 tot 4 uurtjes gevist, en nog mooi gevangen ook! Hopelijk vangt Mike volgende keer de grote vis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews