Mooi nazomer visdagje

Mike was sinds ons laatste visavondje druk bezig geweest met informatie zoeken, en uiteraard het vissen. Hij had wel weer vis gevangen, alleen gaf zelf al aan dat het onthaken niet heel makkelijk ging. Dus ik bood hem nog een onthaak lesje aan, oftewel gewoon even lekker een middagje vissen!

Dus vandaag om 11 uur afgesproken en rond half 12 staan we langs de waterkant. Marco was ook weer gezellig mee, en mocht er een hoop gevangen worden, staat dat in ieder geval op film! Alhoewel...

Nou klinkt dat even heel dramatisch, maar het was ook niet heel spectaculair. De eerste vis was er alleen wel erg snel. We gingen naar de plek waar ik me PR snoek had gevangen. En na de 2e worp is het al raak, voor Mike! Vlak langs de kant knalt er een snoekje van 53 cm op.



Tot nu toe zijn PR, aangezien de andere grotere vis die hij gevangen heeft niet gemeten was. Helaas stond het dus allemaal niet op film, aangezien het allemaal zo snel gebeurde dat Marco nog niet klaar stond.

Als het dan weer lang stil is lopen we nog even naar de andere kant van de brug, waar ik nog een baarsje weet te vangen.


Daarna kom ik nog vast te zitten aan iets, dus zijn we gelijk weer even bezig met los komen. Helaas krijgen we het geen waar ik aan vast zit niet naar boven, maar wel een oud stuk kunstaas van iemand anders.


Daarna vissen we een hoop plekken af. Plekken waarvan ik weet dat er altijd wel wat baars of snoek te vangen is. Maar helaas, het schiet niet op. Overal zit geen tot weinig leven in het water. Op een paar plekken na waar heel veel witvis te zien is, maar nergens roofvis. Dat schiet niet op. Dan gaan we op het einde van de middag toch nog even kijken bij de zogenoemde 100% plek. Hier is altijd wel wat te beleven, of in ieder geval vaak wat.
Nu ook, gelukkig. Na de ene kant afgevist te hebben met geen actie gaan we naar de andere kant van de burg, waar ik er de Aruku Shad aan doe. Dit blijkt de plug van de dag worden. Niet veel later vang ik namelijk een mooie baars van 33 centimeter!


Dus in ieder geval weer een plus op de teller!

Dan lopen we nog verder. Hier komen we nog iemand tegen die aan het doodazen was. Ik loop de hele kant af met Mike achter me. Het stuk heen lopen levert niks op. Het stuk terug valt mijn aas in eens stil, in ieder geval geen actie en een slappe lijn. Snel de lijn strak draaien, en aan slaan! Hij hangt wel, alleen lost helaas. Het was toch wel een goede 50-60 cm. Snel verder lopen, en op het laatste stuk mist er weer een snoek! Het zit me ook niet mee.

Maar dan toch, we lopen nog 1 keer heen en weer, en dan toch klapt er nog een snoekje op van 43 cm!

Snel onthaakt en terug gegooid! Zo heb ik toch ook nog me visje gevangen. Hierna snel naar huis. Het filmen was niet echt gelukt, maar hier gaan we wel wat moois van maken!

Mike en Marco, bedankt! Het was weer erg gezellig! Dus op naar de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews