Forelvissen

Het was weer de tijd van het jaar, voor het jaarlijkse uitje. Op vrijdag stond dus het forelvissen op de agenda. Een dag waarbij we in de ochtend gaan forellen, en af en toe 's middags nog even gaan vissen. Een paar dagen ervoor werd er nog slecht weer voorspeld, maar gelukkig was het mooi weer met een graad of 30 in de middag, maar 's ochtends wat frisser.

En dat zou alleen maar beter zijn. Helaas was het dus de hele week al 30 graden, waardoor het water toch wel erg op gewarmd was. Maar we gingen er gewoon van genieten. Ondanks dat je er voor betaald, gaat het mij toch ook zeker om de gezelligheid en niet om de gevangen vis!

Nadat de wekker om kwart voor 4 was gegaan, stond ik om half 5 bij Dimitri, en om 5 uur bij Tom. Het was even een stukje rijden naar Steenderen, maar om 10 voor half 7 kwamen we aan. Spulletjes uit laden, klaar maken, en vissen maar.

Samen met nog wat mensen van de camping van Tom z'n ouders, zaten we gezellig met ze alle te vissen.


Het duurde wel even tot er wat vis gevangen werd. Maar nadat de nieuwe vissen er om 8 uur in gingen, had ik de eerste al beet. Helaas loste deze vlak voor de kant. Ik stond met me dropshot hengel, en wat gaat dat hengeltje lekker rond. Heerlijk hoe die forellen vechten!


Bij Dimi ging het ook niet heel lekker, want vangen zat er niet in voor hem. Uiteindelijk wist ik er dan toch 1 binnen te halen.



Dan begint het allemaal nog lastiger te worden. Hier en daar gaat de dobber wel even onder, maar meer niet. De vader van Tom vangt er nog 1, en dan komt er een man vanaf de andere kant bij staan. Voor ons geen probleem. Maar op een gegeven moment begint hij wel erg goed te vangen! Wat blijkt, zwarte Powerbait. Dit blijkt toch wel het reddende middel, en Tom vangt ze visje, Jan nog 2, en ik uiteindelijk ook nog 1! Toch weer even goed genoten, behalve, Dimi, die vangt niet!

Al met al weer genoten. Mooi weer, toch 2 visjes mogen vangen en 1 gelost, en weer een hoop gelachen! Ik zeg volgend jaar weer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews