Eindelijk weer beter weer.

Het is heel warm geweest de afgelopen tijd, heel warm. Niks mis mee, mij hoor je niet zeuren! Alleen wel als het op vissen aan komt. Want voor vissen is dat warme weer helemaal niks. Ze bijten dan gewoon slecht, en moet meer moeite doen dan normaal.

En nadat ik eindelijk vakantie had op 16 juli, heeft het toch echt tot vandaag geduurd voordat ik wat ving. Ik ben best wat uren wezen vissen, maar ik ving gewoon niks. Vandaag was ik bang dat het weer hetzelfde verhaaltje zou worden, toen ik in de ochtend/middag niks ving.

Maar toen ik later in de middag nog even op wat stekken ging proberen waar ik nog niet heel vaak gevist had, had ik dan eindelijk weer eens beet. Alhoewel het niet geheel was waar ik voor wou gaan, was het toch vis. Ik wist tussen de 10 en 20 tal (was de tel snel kwijt) baarsjes te vangen van het formaat van 7-15 cm.




Was even leuk, maar uit eindelijk ook weer snel zat. Op een andere plekje ging het iets beter, met een baars van 20 en van 25 cm! Eindelijk weer eens wat boeiends.



Sorry van het zand op de vis, maar hij wou niet mee werken helaas. Even verderop was het toch nog raak met een snoekbaars! Het leek even op een plastic zak, maar kwam toch in beweging! Helaas loste ik deze voor de kant! Goeie 50-55 cm. Had toch leuk geweest.

Toen hield het echt weer op, en was er geen leven meer te bekennen. Toch 's avonds nog even een keer langs een oud vertrouwd plekje. Hier had ik vaak zat in de avond uren snoek gevangen, en ook dit keer lag er weer 1 op de loer! Na een paar mooie sprongen kreeg ik de deugniet op de kant, waar hij vrolijk verder ging met druk doen. Helaas raakte hierbij wel een kieuwboog zwaar beschadigd Dus de vis snel onthaakt en weer terug gezet. Dan maar geen foto! Hij was ongeveer 60 cm!

Dus gelukkig weer wat visjes gevangen. In ieder geval iets in de vakantie. Woensdag avond komt Ruud weer, om donderdag met de boot te gaan vissen in de polder! Ben benieuwd wat dat ons gaat brengen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews