Viswedstrijd 2011!

Het was weer zover! De viswedstrijd bij mijn werk. Dit jaar deden er wel 5 mensen mee! Dat waren er al 2 meer dan vorig jaar. Kijken wie er dit jaar weer de meeste centimeter aan vis vangt.
Vorig jaar werd er een hoop witvis gevangen, maar ook 1 mooie snoekbaars. Dus gingen we daar dit jaar weer voor de witvis, maar ook een doodaas hengeltje erbij! Maar ik hield er dit jaar ook weer een kunstaas hengeltje bij!

Echt regeltjes waren gelukkig niet aan deze visdag verbonden. Dus we konden gewoon met ze alle doen en laten wat we wouden. Van te voren had ik met me collega Robert afgesproken om te gaan voeren. We begonnen dinsdag en bouwde het op op woensdag en weer wat minder op donderdag, om vervolgens vrijdag er niks in te gooien. We voerde aardig wat blikken mais en wat lok voer.

We verwachte dus veel brasem/witvis op zaterdag ochtend! Maar dit viel helaas toch iet wat tegen.

In het begin van de ochtend werden hier en daar toch al gauw de eerste voorntjes gevangen. Ik was nog druk bezig met me vaste stok dus helaas nog niks voor mij.

Nadat de dood aas hengel ook uitgeworpen was, lag ook mijn vaste stok eindelijk in het water. Maar ik kreeg geen tikje. Ook bij de rest werd het een beetje stil. Robert was inmiddels druk bezig met het uit vogelen van de Smart Float dobber. Met het binnen halen krijgt hij ineens een klap op zijn hengel. Al snel laat de boosdoener zich zien! Een mooi snoekje van 60 cm. Foto werd gemaakt en weer terug gezet. Foto heb ik alleen nog niet, dus helaas.

Daarna haal ik mijn doodaas hengel op en zie er allemaal baarsjes achteraan zitten. Ik besluit daarop toch maar me kunstaas hengel met een klein plugje te gaan pakken. Na 1 baars losser is het dan toch raak.
Een mooie baars geeft een aardige sport op me dropshot hengeltje. Ik hou hem nog even in het water terwijl ik terug loop naar de vis stek waar al me spullen staan op de te meten enzovoort.
Zodra ik om de hoek van de vissteiger loop zie ik iets vanuit de diepte komen en klapt vol overgaven op de baars aan me haak! Snel gooi ik de molen open om vervolgens uit te schreeuwen dat er zojuist een grote snoek mijn best mooie baars gegrepen heeft! Iedereen komt kijken terwijl ik de snoek langzaam onder spanning naar de kant haal.
De snoek blijft stug vast houden aan de baars die ik gehaakt heb. Snel word het schepnet gehaald. Voor de kant zwemt de snoek nog 1 keer weg en ben ik bang dat ik hem ga lossen. Maar weer onder rustige druk haal ik hem richting de kant waar hij snel geschept kan worden! Yes!

Ik zie al gelijk dat dit een verbetering van mijn PR is. In het schepnet laat de snoek direct de baars los. Snel meten (aangezien het wel een viswedstrijd blijft) en deze is 28 cm! Zonder foto snel terug gegooid en deze baars komt dus met de schrik vrij.

Maar nu de snoek nog. Totaal niet uitgedrilt probeer ik hem met een kieuwgreep te pakken. Maar wat een kracht zit er nog in. Daarom moet een snoek dus goed uitgedrilt worden.
Na even wat worstelingen is het toch tijd voor de foto!



90 hele centimeters! Zo was ik ook nog is in 1 keer beland op 118 centimeter totaal!

Naast deze vangst was de rest niet zo heel bijzonder meer. Mijn dag was al goed! Maar even later op een andere plek kwam het andere bijzondere. Er was een grote groep grote baarzen aan het jagen. Helaas moest ik na iedere vis terug lopen. Want ik was bang dat ze weg zouden zijn als ik terug kwam. Na een prachtige baars van 30 centimeter zag ik nog grotere zwemmen. Ze kwamen wel met een groep van 10-15 baarzen achter de plug (Pike fighter uiteraard) aan. Ik ving er nog 1 van 33 centimeter en daarnaast zwom er zeker 1 die 40 centimeter was!

Maar helaas was het na deze weer is helemaal uitgestorven.

Dus ik kan na deze mooie visdag weer 2 30+ baarzen bij schrijven en een verbeterd PR! En ow ja, ik had de visdag gewonnen. Maar dat was na zo een vangst en verhaal toch zeker wel alleen maar bijzaak te noemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews