Nog weinig succes

Het wil nog niet echt meezitten met de eerste pogingen. In het begin van het jaar al een paar keer gevist toen het zo koud was maar dat had ik na een uurtje wel bekeken. Mij allemaal te koud. Toen had ik gelijk door dat ik toch wel tot de categorie behoor van de 'goed-weer-visser'. Alhoewel ik ook vaak zat met regen heb gevist, sta ik toch lekkerder met lekker warm weertje.

Zoals afgelopen zondag. Het was echt prachtig visweer. Dus belde ik Dimi op om te gaan vissen en half 1 uur stonden we langs de waterkant. De planning was om de standaard plekjes af te gaan en als dat niet zou lukken zouden we nieuwe plekjes proberen.

En uiteraard stonden we dus nieuwe plekjes te proberen. Ze wouden gewoon niet bijten. Het was zo jammer. Zulk mooi weer en het voelde gewoon alsof we wat zouden vangen. Dus ik hoopte ook dat ik nou eindelijk eens wat ging vangen op me nieuwe hengel. Maar de vangsten bleven uit.

Waarom er dan in de titel 'Nog weinig succes' staat inplaats van 'Nog geen succes'? Omdat we dus wel nieuwe plekken hebben 'ontdekt'. Iedere visser kent het wel. Van die mooie watertjes die die onderweg ziet en gelijk denkt: wat een mooie visplek.
En zo kwamen we dus ook op deze plekken. We zijn gewoon rond gaan rijden en zag allemaal van die plekken. Nu kon ik er dus ook gelijk gaan vissen. Waardoor ik dus weer wat plekjes heb ontdekt. Ondanks dat we niks vingen heb ik bij een aantal plekken echt het gevoel dat hier na de gesloten tijd wel wat te vangen valt.

Zo heb ik vandaag precies hetzelfde gedaan. Na werk had ik toch even tijd dus lekker rond gereden en wat plekjes geprobeerd. Ook weer niks gevangen helaas, maar straks alles even invoeren in Google maps. Vind ik wel makelijk om plekken en vangsten in aan te geven.

Helaas komt nu ook de tijd dat wij als roofvissers onze spullen kunnen uitzoeken en onderhouden. Ja, de gesloten tijd komt er weer aan. 1 April is het zover. Gelukkig is er 1 april ook iets anders.
De Visma! Ben er nog nooit geweest maar ben echt heel erg benieuwd hoe en wat het allemaal is en voorsteld. Ik weet wel dat ik een 'boodschappen lijstje' ga maken. Zo weet ik dat ik niks vergeet.

Dus zo zie je maar weer. Ondanks dat ik niks vang, hou ik me er wel mee bezig! Toch hoop ik hoger uit te komen met me teller dan vorig jaar.

Voor alle roofvissers, veel suc6 met het bezig blijven in de gesloten tijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews