Maar de erwtensoep was lekker!

Met de winter in aantocht werd het weer tijd om nog een keer met de boot van me collega weg te gaan om even een dagje te gaan doodazen op het Braassemermeer. Samen met nog een collega zouden we even in de gaten houden wanneer het een mooie dag zou worden.

Uiteindelijk kwamen we uit op vrijdag. Mooi voor het weekend een dagje weg. Met een graad of 7 zou het niet heel erg warm worden. Maar het zou droog moeten blijven!

En wat was het die vrijdag ochtend mooi zeg. Het was aardig mistig toen ik om kwart over 6 richting mijn collega reed waar ik om half 7 aan kwam. Snel naar de boot! Daar aangekomen even alle spullen inladen, fishfinder instaleren en de motor starten. En weg waren we. Richting het Braassemermeer waar we bij het sluisje nog een collega op zouden halen.

Hij zou een gasstelletje en erwten soep meenemen. Dus ik was benieuwd! Toen we het Braassemermeer op voeren was het nog steeds prachtig weer. Het was nog wel fris. Maar het was het waard.
Hier even wat sfeer foto's.




Het was voor mij de eerste keer dat we met een fishfinder gingen vissen. Nu viel het me pas op hoe erg je zoiets nodig heb op dit soort water. Je kon heel mooi alle verschillende hoogtes zien en zo een mooie plek uitzoeken. We vonden een mooi plekje waar de fisfinder ook aangaf dat er vis zat. Helaas weet je dan niet wat voor vis het is. We gingen voor anker en deden spiering aan de haak. Voor ons ook nieuw dus waren benieuwd.

Na ongeveer een uur/anderhalf uur hebben we al de eerste run. En hij gaat snel! Na een minuutje of 2 wachten besluit hij aan te slaan. Heel even lijkt het dat het wat is maar helaas. De spiering blijkt niet eens beet gepakt te zijn. Nog helemaal intact. Gauw verder vissen.

En met zo een opkomende zon kon ik het niet laten toch even een foto'tje te maken.



Op het water begint het aardig druk te worden. Hoop andere visserbootjes die heen en weer varen. Maar eigenlijk zien we niemand anders vangen. We varen nog even naar een volgend plekje.
Maar daar hebben we het eigenlijk ook na een tijdje wel gezien. Ik voel nog een tikje met binnen halen maar blijkt toch niks te zijn.

Op de volgende plek eten we even lekker wat erwtensoep. Hij smaakt erg goed en warmt ons ook een beetje op. Maar de vangesten worden er niet beter op helaas. We gaan nog even wat rond varen opzoek naar een mooie plek.
Inmiddels zien we de andere bootjes ook langzaam vertrekken.

We gooien nog 1 keer het anker uit en dan vinden we het mooi geweest. Het weer begint ook een beetje om te slaan. Het 2e blik erwten soep gaat open en die smullen we nog even lekker op. Dan lijkt het er nog even op dat we weer beet hebben. De lijn loopt heel langzaam weg. Maar ook met het aanslaan van deze gebeurt er niks. We besluiten de spullen maar in te pakken en te gaan.

Op de terug weg proberen we het nog met wat kunstaas maar ook dit houd snel op.

We zetten de collega af bij sluis en varen terug naar de aanleg plek. Waar het dan toch nog begint te regenen ook. Helaas weer niks gevangen.

Ik brenge me collega thuis en besluit nog even in de rijn te gaan vissen. Daar hebben ik altijd wel wat actie gehad. Maar daar aangekomen stroomt het water nogal snel voorbij. Dat kan positief of negatief zijn. Met zo een stroming heb ik daar nog nooit gevist dus ben benieuwd.
Eerst probeer ik het nog met een shad maar werp deze door een lijnbreuk de diepte in. Dan maar met het baars hengeltje. Maar ook dit was niks.

Na zo een frisse dag besluit ik als het donker word dan toch maar naar huis te gaan. Helemaal niks gevangen, maar met in gedachte de mooie zons opkomst ga ik toch nog met een beetje goed gevoel naar huis.

En nog even 1 keer omdat die zo mooi is.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews