Baarsjes jagen

Laatst had ik op het snoek-forum een vraag gepost over die stek waar ik vorig weekend dus gevist heb. Daar had Niels toen op gereageerd en mij bericht via facebook. We hadden afgesproken om zaterdags even te gaan kijken op deze stek. We zouden elkaar daar wel treffen.

Samen met Natasja gingen we op zaterdag tussen alle afspraken door naar de visstek waar we hem zouden treffen! Toen we aankwamen had hij er al een paar gevangen. De eerste shad die ik laat zakken word ook direct aangevallen door een mooie grote baars!


Dus het begint mooi. Maar zal dit door zetten? Ik vang er nog een paar kleinere bij en ook Niels vangt er wat bij. Bij Natas wil het nog niet echt lukken. Ze heeft 1 mooi baarsje gevangen maar we willen meer!


Dus ze stapt over op de dropshot. Gelukkig heeft Niels dus wat spullen daar voor mee want ik heb laatst bijna alles wat ik had aan dropshot spullen verkocht. We krijgen nog een uitleg hoe Niels met dropshotten vist en het heeft uiteindelijk succes voor Natasja! Uiteindelijk vangt ze een mooie grote baars!


Ondertussen heeft Niels zijn dag al afgesloten met 27 baarsjes en blijven wij met z'n 2en hangen op 6 baarsjes. Maar desondanks heerlijk naar mijn zin gehad. Op de terug weg naar huis, onderweg naar de volgende afspraak, zie ik dat ik nog wel een kwartiertje de tijd heb. Met een korte omweg rijden we snel even naar een stek waar wel vaak een vis te vangen is. Als de gemalen dan ook nog is aanstaan in dit polder gebied kan het haast niet missen. Hier moet wel vis zitten!

Ik heb ook geen ongelijk. In de stroming van het gemaal laat ik langzaam mijn jerkbait heen en weer gaan. Uit het niets knalt er een snoek tegenaan, maar mist. De volgende worp volgt de vis enkel, maar in de 3e worp is het dan toch raak. Een prachtig dikke 78cm snoek heeft toegehapt! Deze mag mooi even poseren!



Prachtige dikke snoek dus! Mooie afsluiter! Hierna worden de spullen ingepakt en gaan we lekker thuis opwarmen en verder klussen aan de badkamer... Dat moet toch ook gebeuren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews