Opening Seizoen 2018-2019

Afgelopen weekend was het het laatste weekend van mei! Dat betekend maar 1 ding! Vissen! Bijna iedere roofvis visser gaat dit weekend weer aan de slag, want het mag dan weer!

Voor mij zou het deze zondag zijn dat ik weer het water op kon. In eerste instantie met Dennis maar die kon helaas niet. Dus toen samen afgesproken met Robert! Zo konden we mooi het bootje testen!

De dag er voor zat ik in Limburg. Het was daar zo gezellig dat we pas 1 uur in bed lagen, en om 5 uur ging de wekker alweer!
Even over half 6 kom ik bij m'n vismaat aan. Spulletjes inladen en op naar de boot! Niet veel later staan we bij de trailer helling. Even wachten op een voorganger, maar daarna ligt de boot er snel in.

Mijn idee was om op een ondiep gedeelte van het meer waar we gaan vissen, werpend te gaan vissen vanuit een driftende boot. Maar er staat helaas veel wind en ook nog is uit een rot hoek, oosten wind, windkracht 4.
Als het driftent niet zou lukken dan konden we er altijd nog trollend over heen. Dus keuze genoeg. We varen dus richting het meer vanaf de trailer helling. Hier wil Robert halverwege graag een stukje trollen. Hij hangt zijn zilvere busterjerk aan de speld en langzaam langs de kant trollen we over de planten heen. Dit betaald zich af door vrij snel een leuk snoekje van 60-65 cm!


Gauw nog een stukje verder trollen levert her en der nog een aanbeet op maar verder niks. We varen richting de bestemming. Helaas komen we er achter dat er echt te veel wind staat om werpend te vissen. We beginnen daar dus ook met trollen. We eindigen in een mooie hoek waar de wind wat minder is. We besluiten hier wat te werpen. Het is wat lastig met de wind maar het is redelijk te doen.
Robert krijgt weer te maken met een misser! Een mooie 70er zou zijn aas hebben gemist. Niet heel veel later haak ik op mijn Burbot een mooie 70er, zo een 2 meter achter de boot zie ik deze vis er op klappen! Hoppa, mijn eerste vis van het seizoen, gelijk een mooie 70er!


We werpen hierna zeker nog wat langer deze hoek uit maar helaas blijft het hier bij. Trollen maar weer! Inmiddels is de watertemperatuur aardig richting de 21 graden aan het gaan. De grens om eigenlijk te stoppen met vissen wegens het weinige zuurstof in het water. Hierdoor kan een snoek zich dood vechten.

We trollen wat mooie stukken af maar het blijft stil. We besluiten een bepaald stuk van dit kanaal achtige gedeelte van het water, achteruit te varen. Hierdoor ligt de snelheid van de boot een stuk lager en konden we mooi de kanten uit vissen!
Dit blijkt een uitstekende keuze als de Busterjerk van Robert compleet geïnhaleerd word door een dikke vis! Het is even knokken om de vis bij het net te krijgen maar uiteindelijk ligt de vis in het net!
De Busterjerk is compleet verdwenen dus het onthaken gaat wat lastiger maar lukt wel. Even snel op de foto en gauw weer terug! De vis heeft wel even tijd nodig om bij te komen maar zwemt uiteindelijk de diepte weer in!


Hoppa, 92 hele centimeters en lekker dik! Dit begint er op te lijken! Zeker als een paar minuten later mijn spinnerbait gegrepen word! Wederom een hele mooie vis, die er een paar keer heel goed vandoor gaat! Na deze dril land de vis in het schepnet en mag ze even snel op de foto om daarna snel weer terug naar de diepte te zwemmen.


Maar we merken ook dat deze vis er moeite mee heeft om terug te zwemmen. Het word echt te kritisch met de watertemperatuur. We besluiten weer terug te gaan naar het grotere water waar Robert nog een misser heeft. Het laatste stuk trollen levert niks meer op helaas.

We besluiten terug te gaan. We moeten de boot even ergens anders neerleggen dan waar de trailer staat. Dus ik rij de trailer terug en Robert vaart de boot even om. Onderweg hoor ik een raar getik in de band, alsof er een steentje in vast zit. Pas als alles klaar is en ik me maat afzet besluit ik even naar de band te kijken. Het blijkt een schroef, hoogstwaarschijnlijk opgelopen bij de trailer helling. Dus nog even een bandje wisselen en dan is het klaar!



Wat een dag, leuke opening, leuk gevangen en het idee dat ik van te voren had redelijk uit kunnen werken en het klopte ook nog. De vis was er, ze hadden zin en we vingen ze. Geen grote getallen, maar wel mooie formaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews