Zweden Special '19

Ja het is niet helemaal op volgorde helaas. Inmiddels een Zweden special '16 ,  '17 maar geen '18....
Helaas was dat allemaal te kort op en niet haalbaar vanwege allerlei andere dingen, maar nu gelukkig wel een '19.

Wederom ga ik op deze pagina een heel verslag schrijven dan de visvakantie! De andere 2 blogs over de visvakantie in Zweden heb ik heel vaak terug gelezen en elke keer heb ik weer gigantisch na kunnen genieten hier van!

Dit keer gaan we met Ruud, Dimitri, Dennis, Ton, Christian en natuurlijk ik zelf! Even een 'korte' samenvatting van hoe we bij dit koppel gekomen zijn!
Na de vorige vakantie uiteraard weer besloten om weer naar dit mooie land terug te keren. Dimitri en Ruud waren het er mee eens, zeker omdat er wat langer tussen zat. De andere 2 keer heb ik Dennis ook mee gevraagd en 2 keer kon hij helaas niet. Nu had hij gezegd dat hij de volgende keer wel mee wilde, dus hij hoefde ook niet na te denken toen ik hem vroeg!
Zo hadden we 4 man compleet en kon het plannen gaan beginnen! We wilde weer aan het Vänern met het huisje, dus wilde we weer naar hetzelfde huisje als de eerste keer. Helaas ging dat hem niet worden, dus viel ons oog op een ander super luxe en mooi huisje!
Helaas was de prijs daarvan wat hoger en kwamen we al gauw in de discussie van opties. Het liefst heb je op het Vänern grotere boten en aangezien we die de laatste vakantie hadden meegemaakt, wilde we die luxe eigenlijk nu weer. Maar voor de prijs konden we beter de kleine bootjes nemen al ben je dan weer heel weers afhankelijk. Dus toen kwam weer het idee om meer mensen mee te vragen.
Ruud had nog een vriend, Ton. Die wilde misschien wel. Het antwoord daarop liet niet heel lang op zich wachten. Na het zien van de locatie was daar een snelle JA en hij had ook nog een vriend die ook graag mee wilde. Zo hadden we weer 6 man compleet. Op 10 november een meeting gehad en daar was een duidelijke klik. Hoop lol en veel gelach liet ons weten dat dit wel goed moest komen!

Een prachtige locatie, 2 luxe boten met alles er op en er aan en een hele boel zin gaan deze vakantie gewoon weer top maken, wat we ook mogen vangen! Uiteraard hou ik weer de aantallen bij, puur om te kijken hoeveel er gevangen is. Geen wedstrijd of wat dan ook. Deze vakantie draait alleen maar om plezier en genieten!

Teller:

Christian:
    Snoek:5Waarvan1metersnoeken

Verslag:

Dag 1:

Als eerste de reis! Weer een heel avontuur! Dimitri, Ruud en Dennis waren alle 3 zo rond een uur of 4/5 bij mij. Het aftellen kon echt gaan beginnen. Nog even snel wat pizza bestellen en wachten op Ton en Christian!
Toen die er ook waren en het voedsel verorberd was, zijn we de auto gaan inpakken! Dat duurde niet heel lang en zo waren we dus snel op weg naar de supermarkt voor de laatste dingen!

Uiteindelijk reden we zo rond een uur of 7 richting Zweden. Op dat moment vol energie en een hoop gelach en plezier. Maar zo rond een uur of 11 's avonds vielen de eerste luiken dicht en begon de lange reis echt.

Deze verliep erg soepel waardoor we erg vroeg in Zweden op de bestemming waren. Helemaal niet erg, maar we moesten even wachten tot het huisje klaar was!

Na een lekkere lunch en de boodschappen kregen we het verlossende bericht van Andy dat we naar het huisje toe konden gaan.

Eenmaal daar bij het paradijsje aangekomen, stond iedereen met een mond vol tanden foto's te maken. Wat een prachtige plek!! Bij deze een greep uit alle foto's die er gemaakt werden... Foto's zeggen meer dan duizend woorden....

Al snel werden de boten erbij gehaald. Die lagen bij de buren nog! Daarna werden alle spullen uitgepakt. Zo snel als iedereen kon hadden ze ook de hengels alweer klaar! Er moest en zou gevist worden! Iedereen stond te stuiteren!

Dus dit gebeurde ook. Het was wel wat lastig, maar we gingen lekker opzoek naar de kleine vis bij het riet. Christian wist daarbij de eerste van de vakantie te vinden!

Toen het half 7 was kreeg iedereen toch wel honger. Er werd eten gemaakt en we hebben er heerlijk van genoten door het buiten op te eten. Wie had dat verwacht? 28 april, in Zweden, buiten eten!

Daarna valt de wind weg en komt het water te leven. Overal springt vis! Het gaat als snel kriebelen bij de baarsmannen Ton en Christiaan en al snel staan ze te werpen vanaf de steiger. Ondertussen maakt Dimitri nog wat beelden met zijn drone en maakt hij met zijn camera nog wat mooie beelden! Al snel word er een baarsje gevangen en niet veel later vangt Ton zijn eerste snoekje van de vakantie!!

Toen iedereen aangestoken was door deze vissen stond iedereen langs de kant te vissen! Haha, heb je 2 mooie boten liggen, maar sta je gewoon simpel vanaf het steigertje te vissen. Prachtig. Maar met zo een uitzicht is het vol op genieten!!

Er zijn nog veel meer foto's en filmpjes gemaakt, maar die kan ik hier niet allemaal delen en plaatsen. Uiteindelijk hopen we er een mooi overzicht filmpje van te kunnen maken!
Na lang proberen en volhouden mag ook ik mijn eerste snoek bijschrijven!

Nu gauw douchen, naar bed en op naar morgen! We zijn gesloopt van deze lange lange slaaploze dag. Morgen rond een uur of 8 op en hopelijk rond een uur of 9 uitvaren! Op naar de volgende dag!!

Dag 2:

De eerste echt visdag zit er op! Helaas ben ik het eerste jaar een beetje verpest waardoor je toch af en toe het idee hebt dat het allemaal makkelijker gaat. Maar helaas bleek vandaag ook weer dat je goed je best moet doen om te zoeken en te vinden.

We begonnen wat later vandaag. Even uitslapen en rustig ontbijten. Het is immers toch vakantie!
Maar dan zaten we toch rond een uur of half 10 in de boot richting de eerste stek. We hebben besloten om te beginnen op een stek waar het van diep water oploopt naar ondiep met aan het einde een mooie baai vol met riet. Dat riet blijft toch aantrekkelijk om tussen te vissen.

Lang blijft het stil, ik krijg nog een volger, maar verder niks. Ook op de andere boot is het verder niks. Dan ineens toch een schreeuw uit de andere boot! Ruud heeft de eerste vis gevangen! Een mooi snoekje mag op de foto!

We vissen rustig verder. Maar niet veel later dan de vis van Ruud is het toch raak in onze boot. Dennis haakt een mooie vis zo op afstand te zien! Eenmaal dichterbij de boot gokken we toch wel dat het een dikke 80'er is. Snel schept Dimitri de vis omdat we deze vis toch wel graag in de boot willen hebben, de vis zit niet heel goed gehaakt! Net als het schepnet om de vis zit schiet het aas los! Gelukkig!
Eenmaal in het schepnet zien we dat de vis toch wat groter is dan we dachten! Dikke 90'er misschien wel!
Even meten.... En ja hoor... Op de mm precies, 100 cm!

Zo vangt Dennis even zijn eerste vis in Zweden. Op zijn net nieuw aangeschafte spullen. Van hengel tot onderlijn. Alles is nieuw. Zijn eerste vis in Zweden, gelijk een metersnoek, geweldig! En wat voor een vis.....

Prachtige vis!!

We vissen snel en enthousiast verder! Maar het blijft bij dit op deze stek. Tijd voor de lunch en nieuwe plannen!

Lekker simpel een paar knakworsten. Maar toch, lekker een knakworst op zo een plek eten maakt het toch wel bijzonder!

In de middag gaan we op het diepere water buiten de baaien vissen. Helaas levert dit geen vis op. Even gaan we toch nog de baai in. En dat blijkt een goede keuze want daar vangt Dimitri zijn eerste vis van de vakantie! Deze ging er af en toe hard vandoor maar lukte toch om de vis te landen!

Super mooi getekend! Bekflap uiteraard weer even goed terug gezet!

Daarna is het volgas naar huis en snel even gaan eten. Na een heerlijke avond maaltijd gaan we nog even de boten in om te vissen, maar dit levert niks meer op voor ons behalve een dikke boomstronk! In de andere boot nog wel een paar missers en lossers!

Morgen iets eerder op en weer nieuwe kansen!

Dag 3:

En weer een dag voorbij. De vakantie gaat nú al te snel. Weer een bijzondere dag achter de rug. In de ene boot verliep het soepeltjes en in de andere iets minder. Maar zo gaan die dingen gewoon!
Bij het begin maar even beginnen.

We begonnen de dag op het diepe water. Driftend rond de diepe taluuds en ook rond de wat ondiepere taluuds!
De eer is aan Ruud om de eerste vis te vangen. Met dat de boot verplaatst word rond een eilandje trolt hij het aas mee achter de boot. Dan krijgt hij een mooie aanbeet en ligt er niet veel later een mooie vis van 75 cm in de boot!

Super mooie vis!
Rond dat zelfde moment krijgen Dimitri en ik allebei een aanbeet maar helaas blijft de vis niet hangen. Ook krijg ik kort daarop nog een volger. Helaas wil het daarna lange tijd niet lukken. De andere boot krijgt nog wel wat aanbeten, maar er word geen vis meer gevangen. Tijd voor koffie pauze. Even bij elkaar komen en bespreken wat we gaan doen.

We zetten toch door op het diepere water. Ruud, Ton en Christian gaan alvast die kant op, wij vissen nog even snel een riet kantje uit maar gaan dan ook die kant op. Als we naar die stek varen zien we net dat bij de andere de elektro motor er in gehangen word. Christian werpt uit en krijg eigenlijk direct beet. We varen dichterbij en zien dat er een mooie dril gaande is. Uiteindelijk ligt er een prachtig mooie vis in het net. Even afwachten, maar dan horen we dat ook Christian zijn metervis heeft gevangen! Ook exact 1 meter!

Een vis om trots op te zijn! Prachtig!
Vol goede moed vissen we door. Maar helaas. Het wil niet lukken. Tijd voor lunch!

En wederom even wat bespreken. We liggen op het moment van de lunch in een mooie baai waar veel mooie rietkragen staan. Na de lunch vissen we deze dan ook uit. Wederom in de boot bij Ruud, Ton en Christian veel actie. Maar bij ons in de boot blijft het stil. Als dan zelfs de boot van hun op een stek vis vangt waar wij net klaar waren, ga je toch afvragen wat je fout doet!
Desondanks, een super mooie vis gevangen door Ton! Met een jerkbait tussen het riet vandaan en ze krijgen tijdens de dril nog een volger mee ook! Als de vis in de boot ligt word hij snel gemeten, maar helaas voor Ton, net geen meter! Maar wat een vis, en met 98 cm een super vis!

Hierna duiken wij een nieuwe riet baai in, maar helaas, wederom niks. We spreken nog even een tijd af wanneer we gaan stoppen met vissen en proberen allebei nog even een nieuwe stek. Ik weet nog een snoek te vangen, driftend op een stuk een grootte baai in. Niet de mooiste vis, maar het is in ieder geval vis!

Een vis die in ieder geval de visloze dag in onze boot doorbreekt. Op de andere boot weet Ruud nog een mooi snoekje uit het riet te halen!

Na deze vissen gaan we even boodschappen doen en varen we terug naar het huisje. Na de benzine tanks weer gevuld te hebben, gaan we weer even eten. Gewoon weer buiten zittend, op het terras aan het water. Wat een heerlijk weer!
Na alles opgeruimd te hebben gaan we snel weer het water op. Zonder al te veel resultaat. Ton weet nog een snoekje te vangen in de baai voor het huis!

De rest van de mannen gaan snel terug naar binnen om zich klaar te maken voor de voetbal wedstrijd. Dimitri en ik hebben daar niet veel behoefte aan en besluiten nog even een uurtje de rietkragen uit te werpen.
Dit blijkt niet zonder succes, als we toch nog wat visjes weten te vangen. Dimitri 1 en ik nog 2. Met een gemiddelde lengte van 40 cm stelt het niet veel voor, maar was het toch wel even geinig!

Het word inmiddels steeds bewolkter en ik ben benieuwd wat het weer morgen gaat doen. We hebben deze 3 dagen echt kunnen genieten van prachtig weer. Of dat in ons voordeel of nadeel is geweest, geen idee, maar het was in ieder geval heerlijk en echt genieten!

Deze 2 foto's geven het verschil mooi aan tussen deze ochtend en deze middag...

En nu weer even verder nagenieten en op naar de volgende dag!

Dag 4:

De zonnebrand gaat harder dan het aantal vissen! Wat een geweldig weer! Maar gelukkig zijn we niet zonder vis het water afgekomen!

De dag begon met veel golven. Het waaide helemaal niet hard, maar toch stonden er aardige golven. Gelukkig hebben we de grotere boten gehuurd en ging het echt prima met deze boten om dan gewoon op het grote buitenwater te vissen!

Dus daar beginnen we wederom. Na een uurtje vissen staat Ruud te schelden, vis gemist, dikke vis gemist. Rustig vissen we verder als ik een half uur later wel goed beet krijg. Op mijn nieuwe zware hengel met de Savage Gear Line Thru Roach van 25 cm er aan. Ik schreeuw het ook even uit als de vis geschept word. Eindelijk de vis waar ik weer voor kwam, heerlijk gevoel!!

93 cm, super mooie vis! Heerlijk gevoel!

We vissen vol goede moed verder, nu moet het toch los gaan?

Maar helaas. We vissen een hoop stukken af maar krijgen nergens meer actie. We zijn misschien nog iets te beginnend om hier echt wat van te maken! We weten wel waar we ongeveer moeten vissen, maar het lijkt vaak meer op geluk dat we dan ook door blijven vangen of uberhaupt wat vangen!
Tijd voor koffie en niet veel later de lunch!

Na de koffie en lunch pauze gaan we met de boten allebei een andere kant op. Allebei pakken we een andere rietkraag.

We werpen heel wat stukken af als Dennis dan ineens roept dat hij beet heeft. En ja hoor, niet veel later ligt er een prachtige vis in de boot! Weer 1 in de boot!

Prachtige vis! En met 90 cm zeker geen kleine, zal het dan nu los gaan? Verderop krijgen we nog een volger, maar dan blijft het weer stilletjes rondom de boten. Op de andere boot hebben ze alleen maar 2 volgers gehad.
We werpen weer allerlei andere stekken uit maar het blijft hier bij.

Als laatste stek nemen we de stek waar we begonnen. De wind draait de hele dag al rond en valt ook weer weg. Als de wind weg valt en het zonnetje gaat schijnen, zijn het gewoon zomerse temperaturen! Van het 1 komt het andere en we hebben de grootste lol als het zover komt dat we er uiteindelijk zo bij staan tijdens het vissen!

Na al deze ongein, pakt Dennis toch nog een super mooi visje! Een mooie 75'er heeft zich vergist in zijn pigshad jr!

Na deze vis proberen we nog wat maar dan besluiten we toch lekker te stoppen en even te gaan eten bij de pizzeria! Als dat allemaal wat lang duurt zijn we bang dat er geen tijd is om 's avonds nog even te vissen, maar als we 8 uur terug zijn gaan we toch nog met 4 man even het water op!

Dimitri lost hier nog een vis en niet veel later gaat het los, alleen dan op de verkeerde manier. Het gaat regenen. Op de plek waar wij liggen, gaat het als een gek stromen! We komen met de elektro motor op volle kracht bijna niet voorruit en alle witvis springt vol op uit het water hier in deze vernauwing! Het gaat zo hard regenen dat we maar besluiten te stoppen en gauw naar het huisje te varen wat gelukkig niet al te ver is. Wat een ervaring weer!

Dan even afsluiten met deze foto. Dennis vind het altijd lekker om even een kampvuurtje te maken en wat is dit toch genieten!

Op naar dag 5!

Dag 5:

Wauw, vandaag wilde het dus echt niet. De dag begon een stuk slechter dan alle andere dagen. Veel wind en zelfs wat regen. Als wij in de boten stappen is het in ieder geval droog. We beginnen weer op het buiten water maar al snel gaan we na de koffie opzoek naar luwe hoeken.

We vinden een mooie baai die redelijk in de luwte ligt. Hier krijgen we na een tijdje vissen toch plots heel veel volgers, maar bijten, ho maar! Tijd voor lunch!

Na de lunch proberen we nog van alles maar het lukt gewoon niet. We besluiten nog een nieuwe baai uit te vissen, maar wederom geen vis. Daarna komt het besluit om het dichterbij het huisje op te zoeken. Maar de golven zijn aardig pittig geworden. Het is bikkelen tegen de golven in maar wat zijn we blij met de keuze van de grotere bootjes!

Ook deze nieuwe baai levert niks op en besluiten over te steken. Maar daar krijgen we helaas wel veel water in de boot. Het is maar een kort stuk maar ik ben bijna compleet doorweekt. Gelukkig heb ik een warmte pak aan wat het meeste tegen houd!

In deze baai krijg ik wederom een volger en uiteindelijk Dennis toch nog een visje!!

Daarna is het klaar. Dimitri krijgt nog een aanbeet maar dan is het klaar. Terug naar het huisje en eten maar! Op naar nog een paar avond uurtjes!
De avond is echt prachtige. De wind valt weg en het rustigere vissen kan beginnen!

Ruud en Ton in de andere boot besluiten te gaan trollen. Wij gaan nog even werpen! Dimitri vangt tijdens het uitwerpen van de rietkragen toch nog een visje, al heeft hij amper door dat hij beet heeft!

We besluiten nog even naar het grote water te gaan maar helaas is het daar ook niks. De luchten zijn weer prachtig, dus het is wederom weer genieten!

Bij thuis komst horen we dat Ton en Ruud nog 2 aanbeten hebben gehad, maar meer ook niet. Helaas. Rustige dag, maar het is nog niet voorbij! Hopen op nog een paar mooie vissen!

Dag 6:

Nou, vandaag was een stuk succesvoller qua aantallen dan de andere dagen! De lengte van de vissen kwam niet boven de 75 cm en het meeste was maximaal 60 cm, maar wat hebben we er een lol aan gehad!

In de ochtend was het prachtig weer! Strak blauwe lucht! Het ijs stond in de boot. We besloten weer buiten te beginnen!

Maar eerste even boodschappen doen, want dat waren we weer is vergeten. Om half 10 komen we dan op de eerste vis stek aan. We beginnen met vissen en vol hoop staan we te werpen. Helaas was het helemaal niks. Geen stootje of wat dan ook. Na de koffie besluiten we de baaien uit te gaan vissen. Op naar de rietkragen en daar dan alles uitwerpen en hopen op in ieder geval iets van vis!

Vlak voordat we stoppen voor de lunch vangt Dimitri tóch nog even een visje! Gelukkig!

Dan is het toch tijd voor de lunch! Even lekker een eilandje op, even fikkie steken en lekker een broodje unox knakworst! We kunnen voorlopig geen knakworsten meer zien, maar toch smaakt het iedere keer weer!

Na de lunch gaan we met een beetje goede moed de rietkragen weer uitvissen. Dennis vangt na een half uurtje vissen toch weer een visje! Ook op de andere boot hebben ze een volger. Zal het dan nu toch wat losser gaan komen?

Mooie vis! We gaan de hoek om bij deze rietkraag en daar gaat het voor onze boot even helemaal los. Ik krijg een volger en Dennis vangt wederom een mooie vis!

Een 2 worpen later vangt Dennis wederom een vis. Alweer op de groene PigShad!

Daarna is het voor Dimitri raak! Die heeft er snel ook een groene PigShad aan gedaan en het is bijna direct raak voor hem!

Snel door vissen dus. Dimitri krijgt nog een misser maar dan blijft het op deze stek verder stil. Dit alles gebeurde in 15 min. De drillen waren soms kort maar heftig. Sommige vissen gaan er echt lekker vandoor. Andere laten het een beetje afweten.

Snel door naar een andere baai. Daar krijgt Dimitri een mooie volger van een best grote vis. Maar die hapt alleen heel zachtjes in de staart!
We besluiten door te varen naar een andere baai. Even contact met de andere boot en daar horen we dat ze wel wat volgers gehad hebben en 1 losser van Ruud die niet eens door had dat er vis aan zat, zo klein was de vis!

In de volgende baai is het wederom voor Dennis raak. Op de groene PigShad! Dennis raakt inmiddels gewend aan al die vissen vangen! Het onthaken verloopt weer steeds soepeler!

Een paar worpen later mag wederom Dimitri een vis aan boord halen. Wederom op de..... Groene PigShad...

Bam, super mooie vis, zeker de grootste van de dag. Nu ben ik het 'zat'. Ik hang er ook een groene PigShad aan en werp uit met de tekst: 'Als ik nu niks vang word ik echt gefrustreerd'. Direct die worp is het raak. Op de groene PigShad dus!

Eindelijk vis!! De vis zat mooi gehaakt, dus even naast de boot de haak eruit tikken, foto en weer zwemmen!

Inmiddels hebben we al 8 vissen aan boord en de andere boot nog niets. Op dat moment vliegen er 5 pigshads door de lucht. Alleen Ton heeft er geen 1 aan hangen. Maar die zit op een gegeven moment ergens aan vast... Een vislijn. En je raad het nooit, aan de andere kant hangt een PigShad.... Een groene! Dus na deze vangst vliegen er 6 groene PigShad door de lucht richting de rietkragen!

In de volgende baai is het dan ein-de-lijk raak voor Ruud. Een leuk snoekje heeft zijn PigShad gepakt!

Nu alleen Ton en Christian nog. Maar ze krijgen het niet voor elkaar. Op onze boot is het dan voor Dennis wederom raak! Een mooie kleine snoek voor hem!

En op de andere boot vangt Ruud nog een leuke snoek!

Dimitri heeft de eer van de laatste vis voor het eten. Ook de ongeveer de grootste! 75 cm! Deze vis geeft best een goede dril voor dit formaat vis!

Na deze vis gaan we gauw naar huis om te gaan eten! Onderweg zien we overal om het meer buien hangen, heel bijzonder gezicht!

Ik maak de boot nog even schoon, want deze word morgen even opgehaald en omgeruild voor 1 dag.
In de avond besluiten wij nog even te gaan trollen. Helaas levert dit niks meer op voor ons. Ruud, Christian en Ton hebben meer geluk met werpen. Ton en Christian krijgen het toch voor elkaar om nog een visje te vangen!!

Dit zijn dan toch écht de laatste vissen van deze dag! Super leuk. 14 Vissen in totaal. Geen joekels, maar wel aantallen. Dat is ook wel is een keer leuk! En iedereen in ieder geval vis deze dag!

Morgen de laatste dag alweer!

Dag 7:

Ja, dat was het dan.. De laatste visdag. En wat een dag, voor mij met veel teleurstellingen maar voor anderen de beste dag die ze hadden!

We begonnen normale tijd. Andy zou rond half 9 hier zijn om een boot om te ruilen. De Lund die wij al de hele week gebruiken had Andy zelf nodig voor nieuwe gasten. Op de plek waar wij nu zitten moest een andere Lund komen die wij dan mooi even 1 dagje konden gebruiken. Een Lund 1600 met 50 PK er achter. Wat een geweldig mooie boot!

We varen weg en al gelijk merk ik dat er toch wel wat meer geweld in die boot zit dan die andere, het is even wennen maar als je gewend bent vaar zo een console toch wel lekker hoor!

Terug naar de visdag. We begonnen zoals elke dag, zonder succes in de buiten gebieden. Al snel na de koffie gaan we de baaien in. We scheiden onze wegen met de andere boot en hebben om half 1 afgesproken bij de lunch plek.
In de eerste baai die wij bevissen krijg ik al snel te maken met een lossertje. De vis is dus misschien weer actief, dus ik maar me er niet te druk om! Dimitri krijgt het voor elkaar om een paar minuten lang te vissen met een shad zonder dreggen, duurde even voordat hij dit door had. Op de volgende stek gaat het dan inderdaad even los. Ik krijg te maken met een vis van 80-90 cm die na een misser het aas wel goed pakt maar ook wederom naast de boot lost... Dit keer baal ik iets meer, zeker als ik daarna weer een aanbeet mis....

Ondertussen heeft Dimitri ook een aanbeet gehad en een volger. Helaas verliest hij dan z'n aas in het riet. We zien het nog hangen, maar met het eruit halen komen we met de elektro motor te veel in de buurt en tikken we het aas zo richting de bodem. Niet meer te vinden helaas.

Gelukkig vangt Dennis dan toch even een vis. En wat voor 1. Super mooie vis van 83 cm!

Ondertussen hebben ze op de andere boot ook vis gevangen! Allemaal 1 vis!

Dan is het tijd voor de lunch!! Voor de laatste keer lunchen op zo een prachtig eiland. We genieten er even goed van! Maar na de lunch kunnen we eigenlijk niet wachten om weer aan te slag te gaan, opzoek naar de vis!

Onze wegen scheiden weer en wij besluiten met onze boot weer de stek af te vissen waar we wat actie hadden. Hier is het helaas niet veel meer op een aanbeet na. We gaan naar een volgende baai waar Dimitri na een pruik nog even zijn kunstaas weg gooit zonder dat zijn lijn er aan vast zit. Nadat hij deze geknoopt heeft zat hij niet veel later vast. Ook bij deze krijgt hij het voor elkaar om plots deze lijn door te slaan. Gelukkig heeft hij nu dan wel weer mooie verse lijn er op zitten.

We vissen weer een nieuwe baai af, waar het wederom raak is voor Dennis. We krijgen daar dus 1 aanbeet en Dennis weet hem mooi te verzilveren en vangt hiermee zijn 2e meter vis. Wederom exact 100 cm!

Prachtige vis en een zeer welkome vis! Toch nog het idee dat wat we doen dat het wel werkt.

We vissen nog een paar baaien uit en uiteindelijk weet Dimitri óók nog een visje te vangen!

Na deze vis vissen we nog een hele grote riet kraag af waar we geen actie hebben. We komen uiteindelijk uit op de plek waar we veel actie hadden gehad. Ik krijg toch een aanbeet en sla goed aan, maar tóch weet de vis zich te ontdoen van de haken.
Uiteindelijk krijgt Dennis wederom aan het einde van deze rietkraag nog een aanbeet en deze vis volgt blijkbaar tot de boot om toch toe te slaan!

Als we de andere boot spreken om af te spreken om naar de laatste plek te gaan, krijgen we te horen dat ook hun super leuke actie hebben gehad! Hier een greep uit hun vissen!

Zoals je ziet heeft Ruud lekker lopen harken en leuk vis gevangen! Hun hadden alles op de groene PigShads! Het aasje van de vakantie blijkt later dus!

We vissen nog 1 stek af. Hier vangt Ruud nog de laatste vis van de vakantie en ik krijg mijn laatste volger.

En met deze vissen sluiten we dan deze prachtige week af. Een week met prachtig weer. Van vissen in onze boxer, tot 2 dagen later in de sneeuw staan met net aan 1 graden. Heel bijzonder! We hebben gelogeerd op een prachtige locatie aan het water, genoten van het land, de rust en de natuur. Wat blijven zulke weken toch bijzonder. We hebben tot tranen aan gelachen en gaan naar huis met de grootste en sterkste verhalen!

Iedereen bedankt voor deze geweldige week en de rest van de mensen die dit lezen, bedankt voor het lezen. Tot het volgende blog over Zweden. Zeker weten dat ik hier nog een keer terug ga komen!

1. Weer een mooi verhaal om te lezen Kevin. Geen dagje gidsen erbij?

1. Om de kosten te drukken hebben we daar niet voor gekozen inderdaad! Je kan het geld maar 1 keer uitgeven maar ik denk dat ik er volgend jaar toch wel weer een gidsdag bij zou willen! Maar dat zien we dan wel weer!

Verwijderen
  2. Leuk mannen, met z’n zessen vissen in Zweden, mijn vraag aan jullie , wat kost dat nou? Met z’n zessen een auto huren, bootje huisje, benzine,eten? Ik weet dat Zweden duur is, maar als je de kosten deelt door zes. Waar komt dat dan op, gedeeld door zes. Ik ben zeer benieuwd of dat ook in ons portomoneetje past. Ook prachtige foto’s. Bijvoorbaat dank . De vriendelijk visgroeten, Wouter de nooij

1. Sorry voor de late reactie! Als je een auto wilt huren, is dat best prijzig. Wij kunnen iets goedkoper huren, maar het is net zo duur als met 2 auto's rijden. Een reis heen en weer naar het Vanern meer en dus ook weer terug naar Nederland kost +- 700-800 euro zoals wij rijden. Dan komt daar bovenop nog de kosten van het huisje en de huurboten.

Het is zeker betaalbaarder als je met 6 man gaat, maar ook met z'n 4en moet het te doen zijn. Maar ga al gauw uit van 1000 euro p.p. met alles er in. Reis, eten, drinken, huisje en bootjes. Maar goed, het is erg lastig. Als je laag in Zweden blijft en daar een simpel huisje huurt, of zelfs met de tenten op campings kan het allemaal wel goedkoper.